tomiga
Administrator
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 14:27, 23 Lut 2010 Temat postu: Zanim zaproponujesz jakis pomysl przeczytaj to! |
|
|
Zanim zaproponujesz jakis pomysl przeczytaj to!
Po pierwsze zapoznaj sie z opisem swiata gry. Jest on dosyc pobiezny ale wyjasnia kilka podstawowych kwestii w BF2. I mam nadzieje wyeliminuje podstawowe pomysly, ktore juz w grze sa, choc moze nie sa widoczne na pierwszy rzut oka.
Opis "Swiata gry" znajduje sie na oficjalne stronie.
Zacznij najpierw od BF1 gdyz ogolne zalozenia sie nie zmienily.
[link widoczny dla zalogowanych]
Nastepnie poczytaj o BF2
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak tylko skoncze prace nad nowa wersja gry pojawi sie bardziej szczegolowy opis ujawniajacy, wyjasniajacy i zwracajacy uwage na nieco wiecej szczegolow.
Realizm? Tak!
Biznes filmowy ma amibcje byc gra ktora stara sie w miare realistycznie odwzorowac pewnie mechanizmy zarowno ekonomiczne jaki i
branzowe zwiazane z szeroko pojetym "Biznesem filmowy". Tak wiec jezeli jakis element moze uatrakcyjnic gre i jest powiazany
z tym swiatem jego wprowadzenie na pewno zostanie rozwazone.
Realizm kosztem grywalnosci? Nigdy!
To jest gra! Glownym zadaniem gry jest dostarczanie rozrywki. Tak wiec nie jest moim celem wprowadzenie 1000 parametrow i statystyk,
ktore w zadnym lub znikomym stopniu wplywaja na rozgrywke, a moge przytloczyc poczatkujacego gracza.
Jezeli szukasz realistycznej gry o Biznesie Filmowym to polecem zapoznac sie z Hollywood Mogul 3, krecac film mozna tam ustawic praktycznie wszystko... ale nakrecenie jednego filmu trwa z godzine (jezeli chce sie rzeczywiscie ustawic kazdy parametr) pytanie czy to jest bardziej grywalne?! Moim zdaniem nie, i nie w tym kierunku zmierza BF2.
Jestem leniwym czlowiekiem!
Tak, byc moze zabrzemi to nieco jak herezja, ale jak kazdy informatyk jestem leniwy. I nie mam zamiaru realizowac "wizji" ktore nie wnosza nic ciekawego do rozgrywki a:
a) tylko "udaja" wiekszy realizm poprzez namnozenie parametrow ktore nic nie znacza
b) wprowadzaja elementy, ktore wystepuja w rzeczywistosci, ale sa wyjatkami a nie regula (np. kilku kompozytorow, mozliwosc wyrzucenia aktora w trakcie krecenia filmu i zastapienia go innym)
c) wprwadzaja elementy ktore sie sa zwiazane z "clue" tworzenia filmow (np. zatrudnianie ochroniarzy, ustalanie cen biletow, robieniem liczby kopii filmu, czy wydawanie go na dvd - to nie sa elementy ktorymi zajuje sie producent.. od tego sa dystrybutorzy, dyrektorzy kin, setki innych osob)
Nie bierzcie tego tekstu za bardzo osobiscie, bardzo cenie ludzi kreatywnych, ktorzy maja swoje pomysly (a jeszcze jak je realizuja to juz wogole szacun), ale jako autor, tworca, pomyslodawca, glowny scanarzysta, developer, tester, i ogolnie ojciec BFa mam pewna wizje tej gry i wiem w jakim kierunku ma zmierzac.
Praca tworcza nie konczy sie na tym, ze to co mi wpadnie do glowy od razu implementuje. Jest to dlugi proces i kazdy z elementow musi zostac przemyslany pod wieloma aspektami i przeanalizowany czy jego wprowadzenie ma swoj sens, cel i jak odbije sie na calosci (grywalnosci).
Tak wiec przed zgloszeniem pomyslu zastanowcie sie nad nastepujacymi kwestiami:
a) czy ten pomysl jest na pewno przelomowy na tyle ze wprowadzi nowa jakasc do gry?
b) czy ten pomysl spodoba sie komus wiecej niz tylko mnie?
c) jak ten pomysl wplynie na aktualny swiat gry (inne elementy) i czy bedzie mial swoje uzasadnienie
d) czy ten pomysl nie jest zbyt niszowy (wystepuja w przyrodzie... ale jako wybryk a nie regula)?
I pamietajcie to jest tylko gra - prawdziwe zycie masz obok monitora!
W grze najwazniejsza jest grywalnosc!
p.s Oczywiscie zawsze mozemy podyskutowac (ale jak bede mial kiepski humor lub brak czasu, dyskusja moze byc krotka lub nie byc jej wcale ;)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomiga dnia Wto 14:33, 23 Lut 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|