Forum Oficjalne forum Biznesu filmowego Strona Główna Oficjalne forum Biznesu filmowego
Oficjalne forum poświęcone grom z serii Biznes Filmowy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kilka propozycji

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Oficjalne forum Biznesu filmowego Strona Główna -> Pomysły i uwagi
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artorius Castus




Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:09, 13 Sie 2011    Temat postu: Kilka propozycji

Jako że jestem nowy na forum, chciałbym się ze wszystkimi serdecznie przywitać oraz pogratulować tomidze pasji, wiedzy, umiejętności oraz ogromnej ilości pracy, dzięki którym rzeźbi to cudo, jakim jest "Biznes filmowy".


Mam kilka pomysłów (niektóre były już na forum przedstawiane):

1. Większa skala (1-11) ocen filmów.
- Mam wrażenie, że recenzja i oceny twórców oddają w dużo większym stopniu poziom filmu niż robi to ogólna ocena filmu. Sądzę, że określanie poziomu, jaki prezentuje film powinno być po prostu nieco dokładniejsze.

2. Większa ilość recenzji - postaram się pomóc.

3. Systematycznie rosnące wydatki prywatne (automatyczne) producenta i możliwość jego bankructwa (grę należałoby zacząć od nowa).

4. Możliwość całkowitej "klapy" finansowej nawet najlepiej zapowiadającego się filmu komercyjnego - "straszak" przed nadmiernym "wpompowywaniem" pieniędzy w film.

5. Możliwość brania dużo większych kredytów (ryzyko szybkiego bankructwa w wypadku niepowodzenia filmu).

6. Trochę większy wpływ ilości aktorów biorących udział w produkcji na końcową ocenę filmu.

7. Usunięcie klas filmów (A, B, C, Z). - Jeśli scenariusz filmu jest "oceniany" po szczegółach na suwakach, to minusowanie go dodatkowo za poziom nie ma sensu. Można zwiększyć szanse (w porównaniu do innych filmów) na prestiżowe nagrody dla filmów drugiego "rodzaju", których scenariusz znacząco odbiega od ram gatunku i osiągnęły one określony (wysoki) poziom artystyczny - rozwiązanie dla produkcji typu wspomniany gdzieś w innym temacie "Czas apokalipsy".

8. Trochę większy stopień trudności tworzenia scenariusza.
- Tak, aby osiągnięcie chociażby średniej klasy filmu stanowiło już spore wyzwanie, a przy filmach z najwyższej półki trzeba się było naprawdę (bardzo) dużo nagimnastykować.

9. Parametry aktorów.
- Usunięcie talentu (może się wydawać, że określa on po raz drugi drama i humor) i wprowadzenie "możliwości umysłowych" (najważniejszych przy ambitnych i artystycznych produkcjach oraz tam, gdzie pokazywana jest ciemna strona psychiki ludzkiej, np. thriller, film psychologiczny) z jednoczesnym zawężeniem wpływu drama i pozostawieniem go dla "prostych" produkcji "średnich", które często tylko grają na uczuciach widzów, a których aktor jest się w stanie "wyuczyć" (np. dramat, film wojenny - ale nie "rozwalanka"). Chodzi mi o to, żeby była zachowana proporcja między umiejętnościami typowo aktorskimi a seksapilem czy "akcją". Proponuję dodać charyzmę (filmy przygodowe, kryminały, westerny, porządne kino sensacyjne), której rola też jest nie do przecenienia.

10. Możliwość wyboru scenarzysty i suwaki go nakierowujące: długość filmu, ilość (tempo) akcji, humor, dramatyzm, agresja, erotyka, stopień zarysu psychologicznego postaci, teatralność, stopień surrealizmu, przestrzeń (mała, zamknięta - duża, otwarta), zgodność z faktami.

11. Dodanie kilku gatunków filmowych: film historyczny, gangsterski, katastroficzny, melodramat, obyczajowy, psychologiczny, sensacyjny (zamiast akcji).


Wiem, że realizacja szczególnie ostatnich punktów wymagałaby dużej ilości czasu i pracy, ale po prostu chcę jakoś pomóc - nie chcę być odebrany jako osoba "agresywnie" pisząca.


Pozdrawiam wszystkich :)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Artorius Castus dnia Sob 0:10, 13 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomiga
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 9:16, 13 Sie 2011    Temat postu: Re: Kilka propozycji

Witam nowego gracza. Poniżej moje komentarze:

Artorius Castus napisał:


Mam kilka pomysłów (niektóre były już na forum przedstawiane):

1. Większa skala (1-11) ocen filmów.
- Mam wrażenie, że recenzja i oceny twórców oddają w dużo większym stopniu poziom filmu niż robi to ogólna ocena filmu. Sądzę, że określanie poziomu, jaki prezentuje film powinno być po prostu nieco dokładniejsze.

Nie przewiduje z kilku względów.
a) aktualna skala jest przejrzysta i kompatybilna z pierwsza cześci BFa
b) 10 gwiazdek nie miściło by się w wiekszości okienek w ktorych jest pokazywane
c) 8 gwiazdek ciężko na pierwszy rzut oka rozroznic od 7 (zbyt zlewa sie wizualnie)
d) wiekszosc recenzji krytykow jest w 5 punktowej skali
Artorius Castus napisał:

2. Większa ilość recenzji - postaram się pomóc.

Wszelka pomoc w tej materii mile widziana. Osobiscie mam coraz mniej czasu i takie rzeczy jak tworcy/recenzje beda rzadziej rozszerzane

Artorius Castus napisał:

3. Systematycznie rosnące wydatki prywatne (automatyczne) producenta i możliwość jego bankructwa (grę należałoby zacząć od nowa).

Nie chcialbym zeby gra byla za trudna... jest to celowe (mozliwosc bankructwa wlasciwie w poczatkowej fazie gry) nie fajnie jest bankrurotwac po 5 godzinach gry... szczegolnie gdy gra sie z druga osoba.

Artorius Castus napisał:

4. Możliwość całkowitej "klapy" finansowej nawet najlepiej zapowiadającego się filmu komercyjnego - "straszak" przed nadmiernym "wpompowywaniem" pieniędzy w film.

To dziala... jak najbardziej mozesz przesadzic z kasa i nawet komercyjne produkcje sie nie zwroca. Bedzie to lepiej widac po wprowadzeniu negocjacji... ale na szczegoly troszke za wczesnie.

Artorius Castus napisał:

5. Możliwość brania dużo większych kredytów (ryzyko szybkiego bankructwa w wypadku niepowodzenia filmu).

Nie... ta gra polega na zarabianiu pieniedzy a nie braniu kredytow ;)

Artorius Castus napisał:

6. Trochę większy wpływ ilości aktorów biorących udział w produkcji na końcową ocenę filmu.

hmm? szczerze to jest wlasnie zmniejszone aby nie bylo sytaucji ze zawsze warto robic filmy z 10 tworcami... bo takie sie zawsze zwracaja... rozwin mysl bo nie wiem czy dobrze zrozumialem

Artorius Castus napisał:

7. Usunięcie klas filmów (A, B, C, Z). - Jeśli scenariusz filmu jest "oceniany" po szczegółach na suwakach, to minusowanie go dodatkowo za poziom nie ma sensu. Można zwiększyć szanse (w porównaniu do innych filmów) na prestiżowe nagrody dla filmów drugiego "rodzaju", których scenariusz znacząco odbiega od ram gatunku i osiągnęły one określony (wysoki) poziom artystyczny - rozwiązanie dla produkcji typu wspomniany gdzieś w innym temacie "Czas apokalipsy".

Troche ma. Poniewaz nie mozna zrobic filmu familijnego ktory bedzie mial 10 sexu... Przy obecnych algorytmach bez klasy filmu. On mogby sie dobrze sprzedac (bo ma duzo seksu)... co jest bez sensu oczywiscie ale wlasnie ze wzgledu na swoj gatunek oraz paraemtry trzeba zaznaczyc ze jest to produkcja zla! I jest to swojego rodzaju feedback dla uzytkownika ze cos zrobil zle (w swiecie gry).

Artorius Castus napisał:

8. Trochę większy stopień trudności tworzenia scenariusza.
- Tak, aby osiągnięcie chociażby średniej klasy filmu stanowiło już spore wyzwanie, a przy filmach z najwyższej półki trzeba się było naprawdę (bardzo) dużo nagimnastykować.

Problem w tym ze scenariusze obecnie maja malo parametrow i nie bardzo mozna stwierdzic czy scenariusz jest zly czy dobry (bazujac tylko na tych ktore aktualnie istnieja). Co prawda male zmiany sa planowane... ale raczej nie takie jakich bys oczekiwal.

Artorius Castus napisał:

9. Parametry aktorów.
- Usunięcie talentu (może się wydawać, że określa on po raz drugi drama i humor) i wprowadzenie "możliwości umysłowych" (najważniejszych przy ambitnych i artystycznych produkcjach oraz tam, gdzie pokazywana jest ciemna strona psychiki ludzkiej, np. thriller, film psychologiczny) z jednoczesnym zawężeniem wpływu drama i pozostawieniem go dla "prostych" produkcji "średnich", które często tylko grają na uczuciach widzów, a których aktor jest się w stanie "wyuczyć" (np. dramat, film wojenny - ale nie "rozwalanka"). Chodzi mi o to, żeby była zachowana proporcja między umiejętnościami typowo aktorskimi a seksapilem czy "akcją". Proponuję dodać charyzmę (filmy przygodowe, kryminały, westerny, porządne kino sensacyjne), której rola też jest nie do przecenienia.

Talent nie okresla drame i humor... jest on brany przy "ciezszych" gatunkach ktore nie da sie jednoznacznie okreslic jakie cechy powinna miec postac (jak np schiza, albo film dokumentalny). Poza tym pozwala on rozroznienie ze sytaucji gdy mamy film akcji z aktorem ktory jest dobry w akcji i takim ktory ma duzy talent... ma to znaczenie dla krytykow.
Tak wiec sa to niejako te Twoje "mozliwosci umyslowe"
Charyzma to jest ciekawa cecha... i w pewnym stopniu o niej myslalem. Ale w najblizszym czasie sa inne priorytety.

Artorius Castus napisał:

10. Możliwość wyboru scenarzysty i suwaki go nakierowujące: długość filmu, ilość (tempo) akcji, humor, dramatyzm, agresja, erotyka, stopień zarysu psychologicznego postaci, teatralność, stopień surrealizmu, przestrzeń (mała, zamknięta - duża, otwarta), zgodność z faktami.

... no tu juz sie rozpedziles.. przykro mi nie mam tyle czasu ;)

Artorius Castus napisał:

11. Dodanie kilku gatunków filmowych: film historyczny, gangsterski, katastroficzny, melodramat, obyczajowy, psychologiczny, sensacyjny (zamiast akcji).

Chyba krotko grasz w gre... polowa z tych gatunkow jest (historyczny, noire, melodramat to jest dramat z tragicznym zakonczeniem ;)
Częsc gatunkow sie odblokowuje w trakcie postepu gracza a czesc jest dostepna dopiero od wyzszych poziomow trudnosci

Artorius Castus napisał:

Wiem, że realizacja szczególnie ostatnich punktów wymagałaby dużej ilości czasu i pracy, ale po prostu chcę jakoś pomóc - nie chcę być odebrany jako osoba "agresywnie" pisząca.


Dzieki za wszystkie sugestie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artorius Castus




Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 17:12, 13 Sie 2011    Temat postu:

Troszek ciezko bedzie komentowac ale moze sie nie pogubimy
Cytat:

a) Może to głupie pytanie, ale... czy kompatybilność z pierwszą częścią jest konieczna (i dlaczego)?

Przyzwyczajenia uzytkownikow. Jest sporo osbo ktora gra w ta gre od dluugich lat (10) i wprowadzanie nowej skali nie ma wiekszego sensu... Skala jest charakterystyczna dla BFa i nie planuje tutaj rewolucji. Naprawde nie wiedze pozytku z wiekszej skali a jedynie same problemy (dla mnie i uzytkownikow)

Cytat:

b), c)
Można by było poszerzyć okienka? Tak, aby 11 gwiazdek zajmowało okienko w całości (poprawiłaby się przejrzystość). Aktualne oceny można by odczytywać z zamkniętymi oczami, gdyby tylko nie przeszkadzające powieki. :) Chodzi mi o to, że 11 gwiazdek wprowadziłoby większe emocje, nie było by wrażenia monotonności. Po kilkudziesięciu minutach gry rozróżnianie ocen na pierwszy rzut oka nie stanowiłoby żadnego problemu. Parametry twórców są chyba podawane w skali 10 punktowej (pięć ocen i "połówki"). Lepszym rozwiązaniem jest zaznaczanie za pomocą gwiazdki każdego punktu. Według mnie ich liczba powinna być nieparzysta, żeby była tylko jedna wartość środkowa.

Poki co nie mozna zwiekszych okienek (zbyt drastycznie) gra ma male wymagania sprzetowe i zostala zaprojektowana w taki sposob aby mozna ja bylo uruchomic na nawet dosyc starym sprzecie lub na netbookach (ktore zbyt duzych ekranow nie maja). Dlatego ograniczenia rozmiaru okien sa poki co dosyc krytyczne. Poza tym jeszcze pojawia sie kilka pomyslow na ktore potrzebuje przestrzeni.
Cytat:

d) Można by wprowadzić recenzje krytyków w skali 11 punktowej?

Chodzilo mi o to ze w prasie najczesciej krytycy posluguja sie skala 5 (max 6-cio stopniowa).

Cytat:

Prosiłbym tylko o jak największą ilość wskazówek odnośnie poszukiwania recenzji (na jakich rzeczach się skupić, jakie omijać, gdzie szukać, czy Top100 (200...) na filmweb.pl jest już "przerobiony"). Przyznam, że pliku z recenzjami nie czytałem, ponieważ mógłbym nawet nieumyślnie powielać pewne schematy. Pytam więc, czy dobrym pomysłem są tego typu recenzje:
- "Dno, dno i jeszcze raz wodorosty..."
- "Arcydzieło światowej kinematografii!"
- "Kto widział "Lśnienie" z Jackiem Nicholsonem, ten wie, jak powinien wyglądać horror idealny." (Zaciekawianie graczy światem filmu.)
- "Mimo, że film z pewnością nie dorównał znakomitej książce, jej ekranizacja nie wydaje się błędem." (Wprowadzenie większej ilości świata pozafilmowego.)
- "Na doskonałą muzykę przywykłem chodzić do filharmonii, a nie do kina. Tym większy był mój zachwyt, gdy usłyszałem pierwsze dźwięki."

Wystarczy ze zbierzesz wystarczajaca ilosc cytatow... ja je juz jakos "wkleje" do recenzji. Zrodla dowolne nie stosowalem algorytmow do tej pory z wybieraniem. Jezeli beda sie powtarzac to trudno przefiltruje sie :)

Cytat:

Dobrze by było, gdybyś opisał, jak działają algorytmy recenzji i jak długie mogą być pojedyncze fragmenty oraz ile by musiało ich być (np. zakładając, że będzie 11 poziomów recenzji, na każdy poziom scenariusza, postawy aktora, efektów specjalnych itp. np. po 5 "kawałków", czasem w zależności od gatunku kawałki "specjalne" itd.).

Z algorytmami jest maly problem bo porzadne opisanie dzialania powstawania recenzji zajelo by cos kolo malej nowelki. A poki co wole sie skupic na innych elementach ktore przynisa jakis wymierny efekt dla graczy.

Cytat:

To może by zwiększyć czas, w którym musimy szczególnie martwić się o pieniądze i powodzenie filmów (tak, żeby za szybko nie osiągać "granicy bezpieczeństwa")? Można by również wprowadzić możliwość zdecydowania o jeszcze dłuższym czasie gry. Wtedy, gdy ilość gotówki nie stanowi problemu, graczowi przydałoby się więcej czasu na eksperymentowanie ze scenariuszem (jeśli by chciał). Może dobrym pomysłem jest możliwość zapisywania filmów ("przepisów" na film) z najwyższą notą?

Nie zalezy mi za bardzo zeby gracze bankrutowali... nie ma takiej potrzeby. Gra ma bawic a nie frustrowac dlatego nie chce za mocno podnosic stopnia trudnosci... jak ktos jest ambitny to moze sobe wlaczyc tryb kariery ;)

Cytat:

Podchodzę dość sceptycznie do brania kredytów "w realu", ale wydaje mi się, że w grze można by to umożliwić. Wysokość dostępnego kredytu zostałaby zwiększona tak, aby gracz miał możliwość poniesienia konsekwencji swojej bezmyślności (bankructwo) w początkowej fazie gry.

Juz ten temat byl deskutowany... poki co nie widze zadnych konkretnych korzysci z mozliwosci brania wiekszych kredytow.

Cytat:

Chodzi mi o to, że np. filmy z dwoma aktorami są w stanie zdobyć najwyższą notę i sporo zarobić. Według mnie trzeba by na to jeszcze jakiś dwóch drugoplanowych aktorów, nawet słabszych. Oczywiście z zachowaniem zasady, że 10 twórców nie musi wcale gwarantować choćby średniej noty czy zwrócenia kosztów produkcji.

Tutaj sie nie zgodze. Jest wiele filmow gdzie obsada jest niemal teatralna i czesto sa lepsze od tych z 1000 statystow. Liczba tworcow ma byc transparentna dla ocen jak sie da (dla zyskow troche mniej bo wiecej aktorow jednak przyciaga wiecej publicznosci... no ale tez i wiecej trzeba wydac na produkcje.

Cytat:

A może taką np. dużą ilość seksu w filmie familijnym potraktować jako "awangardę" w filmie? Chodzi mi o to, żeby gracz miał możliwość zaznaczenia, że ta produkcja jest "inna". Jeśli ocena takiego filmu należałaby do najwyższych, to ta ocena byłaby traktowana "normalnie". Jeśli natomiast ocena byłaby średnia lub poniżej, to ocena filmu i twórców prezentowana przez grę zawsze byłaby bardzo niska. Chodzi o to, że takie filmy mogłyby być genialne (bardzo rzadko się zdarza) lub kompletnym dnem. Nie byłoby ocen środkowych.

Widze ze odkrywasz dopiero reguly gry... wlasnie po to zostaly wprowadzone targety (grupy docelowe)... jezeli zrobisz taki film jak piszesz w targecie komercyjnym to bedzie klapa ale jak uznasz ze jest to dzielo artystyczne to bedzie... nieco mniejsza klapa ;) Im wyzszy target tym mniejszy wplw na efekt koncowy ma poziom scenariusza...

Cytat:

Już rozumiem. Może by jednak zmienić wyraz "talent" na jakiś inny (bo ten się za bardzo z "ogółem" warsztatu aktorskiego kojarzy, do których się też drama i humor zaliczają)?

Mysle ze to dobre slowo.. bo jest on wypadkowa (po czesci) wszystkich innych parametrow.

Cytat:


I tak przy pisaniu starałem się hamować, jak tylko mogłem :) Z wymienionych przeze mnie rzeczy jakiś większy sens (po dodaniu do przemocy, humoru i seksu) mają tylko 3: akcja, dramatyzm i psychologia, która łączyłaby 4 ostatnie rzeczy (pomijając fakty). Sadzę, że warto się zastanowić nad dodaniem tych 3 rzeczy - to mogłoby naprawdę bardzo zwiększyć grywalność (i tak już dużą).

Moim zdaniem by moglo popsuc... problem jest taki ze "dodanie" parametrow nic nie zmienia... zmienic trzeba algorytmy a o tym juz kiedys pisalem ze na takie rewolucje nie ma szans...

W najbliszym czasie nie bede rozbudowywal samej gry... skupiam sie na nieco innych elementach ktore na pewno podniosa grywalnosc... ale nie przez komplikowanie lub mieszanie w tym co jest...
Na razie duzo wiecej nie moge zdradzic...

Cytat:

Czy film noir jest traktowany jako psychologiczny? Może warto wprowadzić jednak film katastroficzny i obyczajowy? Film gangsterski ("mafijny") mógłby powstawać z czystej akcji po odpowiednich zmianach na suwakach (tak jak może jeszcze kilka podgatunków). Wydaje mi się, że określenie "film sensacyjny" jest powszechniejsze od "film akcji" - lepiej to by się prezentowało.

Noire to bardziej gangsterski, ale jakis podgatunek gagsterski tez jest (nie pamietam w tej chwili). Wydaje mi sie ze aktualnie jest za duzo gatunkow... wiec nie planuje wprowadzania nowych... bo mozna byloby ich mnozyc i mnozyc... a to tez nie tedy droga.

Cytat:

Nie chcę być zbyt "śmiały", ale może warto by zamieszczać nazwisko za pseudonimem, jako twórca gry? Np. "Tomiga" Kowalski. Rozniosłaby się sława Pańskiego nazwiska, a i pseudonim traktowany by był prawie jak imię, co by go "wzmocniło" i uczyniłoby grę jeszcze bardziej przyjazną. :)

Dzieki za sugestie... ale nie ma takiej potrzeby... Moje nazwisko cos tam juz znaczy i rozslawiania go przez BFa nie jest konieczne ;)

Biznes Filmowy to projekt hobbistyczno-zabawowy, ktory powstaje w moim wolnym czasie (o ile go akurat mam) na codzien zajmuje sie znacznie powazniejszymi tematami...

a w sieci mam alter ego... troche jak Thomas D. Anderson ;) stad wole byc kojarzony z pseudonimu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artorius Castus




Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:29, 13 Sie 2011    Temat postu:

No i moje ostatnie pytanie:
Czy te zamieszczone "fragmenty" recenzji (to nie są cytaty, wymyślałem) są odpowiedniej jakości? Mogę "trochę" ich dorobić, też poszukać, ale nie wiem czy "kierunek" cytatów jest dobry.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomiga
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 21:19, 13 Sie 2011    Temat postu:

Generalnie jest oddzielna kategoria cytatow... jednak poki co nie jest wykorzystywana... byc moze kiedys cos wymysle w tej kwestii.

Oczywiscie chodzilo o fragmenty recenzji... kierunek jest jak najbardziej ok.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomiga dnia Sob 21:20, 13 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Oficjalne forum Biznesu filmowego Strona Główna -> Pomysły i uwagi Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin