Forum Oficjalne forum Biznesu filmowego Strona Główna Oficjalne forum Biznesu filmowego
Oficjalne forum poświęcone grom z serii Biznes Filmowy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Główne bolączki gry.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Oficjalne forum Biznesu filmowego Strona Główna -> Dyskusje ogólne o grze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomiga
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:32, 31 Gru 2015    Temat postu:

Flakon napisał:
W sumie to dobry pomysł. Sam kiedyś o czymś podobnym myślałem, ale znalazłem Waszą grę i uznałem, że to już byłby plagiat :)


Zależy jak podszedłbyś do tematu jest kilka gier o produkcji filmów jednak każda z nich ma nieco inne podejście...
Hollywood Movie Studio - mega realizm
The Movies - bardziej na simy i kręcenie "prawdziwych" filmów
jest jeszcze kilka gier bardziej podobnych do BFa z tym że też z różnie rozłożonymi akcentami..

Więc sam pomysł to nie plagiad najwyżej inspiracja... pytanie ile byś miał własnej inwencji ;)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dryll




Dołączył: 20 Sty 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Śro 10:26, 20 Sty 2016    Temat postu:

Mi brakuje jakichś elementów graficznych w Waszej produkcji. Fajnie jakby gra miała swój własny interface a nie taki jak jest obecnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomiga
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:28, 20 Sty 2016    Temat postu:

dryll napisał:
Mi brakuje jakichś elementów graficznych w Waszej produkcji. Fajnie jakby gra miała swój własny interface a nie taki jak jest obecnie.


Pierwsz uwaga nie Wasza tylko moja.. ta gra tworzona jest przez jedna osoba, w jej wolnym czasie od ponad 10 lat... w zwiazku z tym nie ma szans na jakies elementy graficzne...

poza tym to nie jest Game Dev Tycoon gdzie ludziki sobie chodza po biurze... kompletnie mnie to nie kreci... wiec nie widze potrzeby umieszczanie takich zbednych elementow

Co do interfajsu to tez mysle ze byloby fajnie... ale nie ma kto go zrobic ;)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomiga dnia Śro 11:29, 20 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
movorenka




Dołączył: 26 Sty 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Wto 14:43, 26 Sty 2016    Temat postu:

No właśnie, nie każdy wie jak ciężko jest stworzyć własną produkcję i to jeszcze tak bardzo rozbudowaną. Na dodatek przez tak długi czas. Sam kiedyś próbowałem tworzyć gry i wiem, że nie jest to takie proste. Osiągnięcie nawet prostej gry 3D zajęło mi 3 tygodnie nauki.

I tak należy się szacunek za to, ze Ci się chce. Nie myślałeś kiedyś o komercjalizacji przedsięwzięcia?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomiga
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:23, 26 Sty 2016    Temat postu:

movorenka napisał:
No właśnie, nie każdy wie jak ciężko jest stworzyć własną produkcję i to jeszcze tak bardzo rozbudowaną. Na dodatek przez tak długi czas. Sam kiedyś próbowałem tworzyć gry i wiem, że nie jest to takie proste. Osiągnięcie nawet prostej gry 3D zajęło mi 3 tygodnie nauki.

I tak należy się szacunek za to, ze Ci się chce. Nie myślałeś kiedyś o komercjalizacji przedsięwzięcia?


O komercjalizacje pyta całkiem sporo osób i chyba muszę w wolnym czasie napisać jakiś dłuższy tekst na ten temat..
W skrócie myślałem... i doszedłem do wniosku że nie ma szans na powodzenie...

Jest kilka aspektów tego:
1. Oprawa graficzna ... tu wracamy do pierwszego punktu niestety żeby myśleć dzisiaj o sprzedaży produkt musi wyglądać... a tutaj nie ma szans na poprawę w tym aspekcie
2. Licencje... niestety BF działa w szarej strefie w normalnym obiegu trzeba byłoby się pozbyć wszystkich zdjęc i nazwisk oryginalnych twórców jak i innych elementów które wykorzystują znaki zastrzeżone (np. nazwy wytwórni) oczywiście jest to do zrobienia ale gra już traci sporo ze swojego realizmu
3. Grupa docelowa... to nie jest zwykła gra ekonomiczna jakich sporo... nie jest napisana według klasycznych reguł rządzonych tym gatunkiem... bo moim zdaniem byłaby nudna i zbyt przewidywalna... w związku z tym skierowana jest bardziej do ludzi interesujących się filmem niż rasowych graczy... a Ci nie grają raczej w gry... wolą np oglądać filmy... stąd grupa ludzi którzy byli by wstanie zapłacić za gotowy produkt jest moim zdaniem mała..
4. Dotarcie do tej wąskiej grupy to kolejny problem... bez pr, reklamy i.. szczęścia nie ma szans.... na jakąś rozpoznawalność...
5. Wejście na steam to wbrew pozorom nie jest prosta sprawa i wiąże się lokalizacją, supportem, reklamą, udzielaniem się na forum etc... to jest praca pełnoetatowa... (a ja mam etat i to całkiem niezły ;)
6 Poza tym... gdyby to było naprawdę opłacalne... myślisz że już by ktoś tego nie zrobił ;)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomiga dnia Wto 16:24, 26 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Baciara




Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pon 14:35, 01 Lut 2016    Temat postu:

1. Jeżeli projekt będzie nastawiony na zysk to zatrudnienie grafika nie powinno być problemem. Mowa przede wszystkim o grafice 2D więc też nie tak skomplikowana i kosztowna.
2. Można wymyślić fikcyjne dane wszystkie, w grach sportowych często udaje się podziałać bez licencji.
3. Myślę, że jest sporo osób, które grają w Biznes filmowy.
4. Wystarczy podrzucić za darmo youtuberom i jeżeli ograją to będzie popularna.
5. Wejście na Steam to największy problem, może się nie udać.
6. Tego nie można wiedzieć zanim się nie zacznie :)

To ode mnie, wiem, że pytanie zadał @movorenka, ale musiałem się wtrącić :)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomiga
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:29, 02 Lut 2016    Temat postu:

Baciara napisał:
1. Jeżeli projekt będzie nastawiony na zysk to zatrudnienie grafika nie powinno być problemem. Mowa przede wszystkim o grafice 2D więc też nie tak skomplikowana i kosztowna.

Rozumiem że jesteś zainteresowanay wyłożeniem takich pieniędzy w zamian za udział w przyszłych "zyska"... jeżeli tak to zawsze możemy podyskutować :)
Baciara napisał:

2. Można wymyślić fikcyjne dane wszystkie, w grach sportowych często udaje się podziałać bez licencji.

Oczywiście zawsze jest taka opcja zresztą, tak też odpisałem autorowi pytania... oczywiście wtedy wracamy do punktu 1 (ktoś musi przygotować grafiki tych wirtualnych twórców.)
Baciara napisał:

3. Myślę, że jest sporo osób, które grają w Biznes filmowy.

Ale wiesz że decyzje biznesowe nie opiera się na "myśleniu" tylko na faktach... a ja wiem ile osób sciąga, uruchamia, wraca, i zdecydowało się przekazać darowiznę... wnioski są takie że nawet jakby połowa z tych którzy pobrali grę za nią zapłacili to i tak nie byłoby opłacalne jej wydawania
Baciara napisał:

4. Wystarczy podrzucić za darmo youtuberom i jeżeli ograją to będzie popularna.

No za darmo to youtuberzy mogą sobie sciągnąć sami...
Nie przeceniał bym popularności youtuberów aż tak bardzo... fakt, być może o grze dowiedziało by się nieco więcej osób... ale nie sądze aby przełożyło się to na jakiś znaczący wzrost zaintersowania długoterminowo...
Inna sprawa że z youtubem może się coś wkrótce zacząć dziać ;)
Baciara napisał:

5. Wejście na Steam to największy problem, może się nie udać.
6. Tego nie można wiedzieć zanim się nie zacznie :)

Oczywiście... ale można poobserwować podobne projekty... i nie napawa to optymizmem (klęska hollywood mogul studio na kickstarterze oraz kilka podobnych projektów na steamie które jakoś się nie wybiły)
Baciara napisał:

To ode mnie, wiem, że pytanie zadał @movorenka, ale musiałem się wtrącić :)


Nie ma problemu... podywagować sobie zawsze można ;)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomaszjawor10




Dołączył: 11 Mar 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:55, 12 Mar 2016    Temat postu:

[quote="tomiga"]
movorenka napisał:

4. Dotarcie do tej wąskiej grupy to kolejny problem... bez pr, reklamy i.. szczęścia nie ma szans.... na jakąś rozpoznawalność...
5. Wejście na steam to wbrew pozorom nie jest prosta sprawa i wiąże się lokalizacją, supportem, reklamą, udzielaniem się na forum etc... to jest praca pełnoetatowa... (a ja mam etat i to całkiem niezły ;)
6 Poza tym... gdyby to było naprawdę opłacalne... myślisz że już by ktoś tego nie zrobił ;)


Rozreklamowanie takiej gry to nie jest prosta sprawa, trzeba poświecić dużo czasu i środków na to. Na początku działania marketingowe trzeba zacząć w internecie. Skuteczny będzie [link widoczny dla zalogowanych] , ale musi być ciekawie zrobiony i nie być za długi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
americco




Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 12:20, 18 Mar 2016    Temat postu:

No właśnie, a środków nie ma więc reklama odpada. Na dodatek filmowa :)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Oficjalne forum Biznesu filmowego Strona Główna -> Dyskusje ogólne o grze Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin