Forum Oficjalne forum Biznesu filmowego Strona Główna Oficjalne forum Biznesu filmowego
Oficjalne forum poświęcone grom z serii Biznes Filmowy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czy cheat kody powinny pojawić się w BF2

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Oficjalne forum Biznesu filmowego Strona Główna -> Dyskusje ogólne o grze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomiga
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:36, 29 Wrz 2015    Temat postu: Czy cheat kody powinny pojawić się w BF2

Jako uzupełnieni [link widoczny dla zalogowanych] oraz sondy poświęconej temu tematowi w tym wątku możecie w nieco dłuższy sposób argumentować swoje zdanie na temat

Czy cheat kody powinny pojawić się w BF2?

Dlaczego tak, albo dlaczego nie?
Zapraszam do dyskusji.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomiga dnia Wto 16:09, 29 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AlChemic_




Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 0:28, 15 Paź 2015    Temat postu: Cheaterom mówimy nie

Sądzę, że gra rozwija się od bardzo dawna, miała swoją jedynkę ciekawie czasem reklamowaną (pamiętam, że zauważyłem ją w jakimś zestawie z PC World czy coś w tym stylu), spodobała mi się jedynka, szukałem po necie potem czegoś o tym i trafiłem tutaj i grałem w dwójkę długo. Często starałem Ci się pomagać przy projekcie, chociaż sądzę, że można było zrobić więcej to jednak lata minęły i szczerze mówiąc czasami zapominam o tym projekcie tym bardziej przy wielkich premierach ogromnych tytułów, jednak zawsze życzyłem Ci powodzenia i marzyłem by zobaczyć Biznes Filmowy nowszy z mega pomocą, ale już czas mija i lata lecą, nie wiem jednak czy cheaty pomogą w przyciągnięciu uwagi, tu byś potrzebował jakiegoś porządnego pomysłu, który by ruszył projekt, coś na wymiar najnowszej myśli o Vanity Fair, sam zastanawiam się co by pomogło, oraz co by Ci się udało stworzyć. Najpewniej z czyjąś pomocą i większą ilością wolnego czasu dałbyś radę zrobić mnóstwo pomysłów własnych i czyiś, no ale wiemy jakie są realia. Sądzę jednak, że cheaty to nie ta droga, kiedyś ktoś w 2010 roku poruszył kwestię ustawiania własnej ilości pieniędzy na start. Pewnie spotkałeś się z projektami typu "Game Dev Tycoon" i jemu podobnymi. Widnieje tam tabelka z ustawianiem takiego "startu". Może to by serio pomogło NOWYM w zapoznaniu się z tytułem. Wiem, ze obecnie dałeś tryb Szybkiej Gry, ale nadal mam mieszane uczucia do niego i sądzę, że Tryb Imprezowy można by było wzbogacić o takie drobne elementy zamiast robić osobnego trybu :(
Jednak i tak zdanie pozostanie u Ciebie ostatecznie, a ja zawsze Ci będę kibicował chłopie bo podziwiam Twoją pracę! :)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomiga
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 6:40, 15 Paź 2015    Temat postu:

Dzięki AlChemic...

Co do wydźwięku Twojego wpisu. BF zawsze traktowałem jak hobby i odskocznie od rutynowych, codziennych zadań. Stąd nigdy nie zamierzałem jego komercjalizować na poważanie (jak ktoś kiedyś powiedział najlepszym sposobem na obrzydzenie sobie hobby to zrobić z tego pracę zarobkową).
Jest kilka powodów z tym związanych (główny to nie sądzę aby projekt ten na lokalną skalę miał szansę na jakąś sensowną komercjalizację a w skali globalnej jest kilka innych problemów które trzeba by było rozwiązać)... no ale nie o tym jest ten wątek.

Wracając jednak do tematu samych cheat kodów. Pomysł na nie powrócił po lekturze rozdziałów książki Jacka Wesołowskiego o Level Designu... jednak sam zauważyłem, że wielu początkujących graczy rzeczywiście odbija się od gry (sprawdza ją ale dosyć szybko się poddają) niestety dzisiejsze "pokolenie instant" ma mało cierpliwości... a biorąc pod uwagę mega hity które co chwilę się pojawiają mają duży wybór zagrania w bardziej spektakularne tytuły.

Od czasu do czasu robię sobie research w wyszukiwarkach pod hasłem Biznes Filmowy i tam to zauważyłem że hasło cheat kody jest dosyć popularne. Oczywiście ich wprowadzenie nie może wpłynąć na graczy którzy mozolnie i cierpliwie grają zgodnie z ustalonymi regułami tak więc jeżeli zapadnie decyzja o ich wprowadzeniu będę się starał aby nie zaburzyło to frajdy dla standardowych graczy. Z drugiej strony są też gracze zaawansowani którzy czasami po prostu chcieliby sobie poeksperymentować bezkarnie... i dla nich również taka opcja mogłaby być przydatna.

Co do pomcy oczywiście na pewno powinna się pojawić (i już powoli się pojawia - ale ze względu na nieustanny rozwój gry oraz moje ograniczone możliwości czasowe pewnych elementów nie chce opisywać bo wiem że niedługo się one zmienią i ponownie będę musiał przeredagowywać cały tekst ;) - po prostu szkoda mojego czasu) ale biorąc pod uwagę liczbę funkcji i niuansów zawartych w grze będzie ona bardzo długa i domyślam się, że raczej bardzo nieliczny, najbardziej zdeterminowani gracze będą w stanie nią przebrnąć.
Dlatego samo istnienie pomocy nie sądzę aby rozwiązało problem. Oczywiście próbuje coś z tym zrobić (funkcja asystentów i ich wskazówek, które objaśniają niektóre elementy gry) albo na przykład recenzje opisowe w których czasami przemycam pewne informacje.

Jest jednak kilka innych pomysłów na przyszłość łącznie z wprowadzeniem nowych elementów w samej mechanice gry łagodzące rozgrywkę szczególnie w początkowej fazie gry (też jeden z pomysłów podsuniętych przez Jacka).

Dzięki za podjęcie tematu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AlChemic_




Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:14, 17 Paź 2015    Temat postu: Kody

Jestem w pełni pozytywnie nastawiony do Twojego projektu, ale zawsze w nim brakuje czegoś co przyciąga uwagę na bardzo długo, oraz czegoś co utrzymuje dalszą ciekawość. Zresztą mówiłeś o tym, był przez pewien czas problem z tym, co zrobić jak sukces się uda. Dziś przy wielości trofeów i różnych sposobów rozgrywki jest to już przeszłość, choć nadal sądzę, że tą długą rozgrywkę, którą chciałoby się toczyć od początku (czyli tych początkowych dat dostępnych) do tych ostatnich, które mogłyby być też rozwinięte i do 2025, sądzę, że tu też sporo fanów się odnajduje.

Nie chcę Cię w żaden sposób pouczać, bo to czysta dyskusja, zapewne Pan Jacek Wesołowski wie o czym pisze, ale wydaje mi się, że kody - to za dużo powiedziane, w sumie nie wiem co konkretnie chciałbyś wprowadzić, ale same ułatwiania zawsze przyprawiają o nieprzyjemny dreszcz.
Myślę, że w obrębie Tycoonów moglibyśmy bez problemowo się poruszać i np: ułatwić branie większych pożyczek w banku, na mniejszej stopie oprocentowania, albo właśnie te początkowe suwaki, które zapewne mogłyby ułatwić ludziom "zaprzyjaźnianie się z tytułem". Sądzę, że wiele możliwości tkwi w Grze Imprezowej, oraz można wzbogacać jedynie pozostałe tryby gry o ciekawostki ;)

Gdzieś na steamie widziałem niemieckiego indyka o kinie i robieniu filmów, nie miał on żadnych modeli był czystą grą tekstową. Nazywa się bodaj "World of Cinema - Movie Tycoon". Z racji komercjalnego charakteru nie miał on prawdziwych aktorów w bazie danych (co u Ciebie jest akurat najlepszym pomysłem i wiem, że to kwestia licencji o wszystkim decyduje) ale miała ciekawą oprawę graficzną, no czego w Biznesie Filmowym może troszkę brakuje, to głupie, ale przekonałem się przez studia i kawałek swojego życia, że opakowanie czasem przykuwa uwagę ;)

Nie będę Cię namawiał jednak do pracy nad modelami graficznymi by zrobić z tego coś jak Game Dev Tycoon czy minimalistyczny i prymitywny w formie The Movies, bo to w sumie nie ma sensu, a forma tekstowa (znaczy taka uproszczona gra z czytaniem i wpisywaniem tekstu) wpisuje się nieźle w ten schemat. Jednak nadal tak myślę, że kwestia posiedzenia nad samą grafiką i opcjami ułatwiającymi start mogłyby pomóc.

Może też pokazanie się z projektem wśród fanów filmowych, pozwolenie na jakieś modowanie?

Powiem Ci, że ja najwięcej przesiedziałem w swojej historii gier nad Football Manager czyli bądź co bądź prymitywna forma bez urozmaiconej grafiki, głównie oparta na czytaniu i przeglądaniu statystyk. Uraczyła mnie mnogością wyboru już od pierwszych edycji jeszcze za czasów Edios i spełnianiem marzeń. Twoja gra jak pierwszy raz dostałem ją w łapy też była czymś co dawało "spełnienie marzeń" i serio wprawiała w zachwyt sposobem oddziaływania, robiło się własne filmy z tymi prawdziwymi gwiazdami. Kombinacje i różne elementy miło zajmowały czas. Pamiętam, że w jedynce kupowanie samochodów czy domów też było na swój wymiar śmieszne i urocze, bo było na co wydawać hajs, w nowej edycji raczej obrazami się nie zajmuje, chociaż wiem i zdaje sobie sprawę, że można na tym zarobić :P
Może prędzej wprowadzenie akcji firm by dało ciekawszy efekt? ;)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomiga
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:45, 18 Paź 2015    Temat postu:

Tak więc po kolei komentarze do poruszanych przez Ciebie tematów...

Kody - generalnie kody miały by działać na podobnej zasadzie jak w pierwszej części gry czyli domyślnie gracz by ich nie widział. Tylko Ci najbardziej zdeterminowani mogliby odnaleźć je gdzieś na stronie... masz rację to nie pomoże totalnym nowicjuszom tylko raczej tym bardziej zdeterminowanym graczom + fanom.

Opakowanie czyli oprawa graficzna
Tak, zdaje sobie sprawę że opakowanie w dzisiejszych czasach to podstawa i często liczy się bardziej od zawartości... nie specjalnie mi się to podoba ale taka jest niestety rzeczywistość. Z opakowaniem biznesu filmowego jest kilka problemów
1. Nie jestem grafikiem i nawet jeżeli bym coś stworzył nie było by to raczej specjalnie urocze...
2. Tworzenie grafiki zajmuje sporo czasu (przynajmniej dla mnie) i szczerze powiedziawszy wolę poświęcić go na dodawaniu elementów dotyczącej samego rdzenia gry (bo po to ją jednak tworze)
3. Nawet jakbym jakimś cudem miał grafikę... trzeba było by przepisać grę na inny engine.. bo ten który używam nie jest optymalizowany pod wodotryski graficzne (trzeba by się było mocno namęczyć z poskładaniem grafiki w całość) - a to jest za dużo pracy...

Modowanie...
Nie bardzo wiem co masz na myśli przez modowanie... ogólnie to bardzo skomplikowany temat... w BFie za mody można uznać własne zestawy twórców... (tworzone przy pomocy edytora) które jak widać nie cieszą się popularności (nikt nie stworzył żadnego niezależnego zestawu do BF2 którym chciałby się podzielić)... więc tutaj eksperyment wykonany lecz niestety nie udany

Zakupy
Jeżeli chodzi o zakup np. samochodów można by było je wprowadzić do drugiej części gry... nie wiem tylko czy cieszyłby się takim samym powodzeniem jak w pierwszej części bo tam nasze zakupy wyświetlały się na stronie głównej i od razu było nam raźniej patrząc na nową chatę lub wypasioną brykę.
Ze względu na ilość opcji w BF2 tutaj zakupy są ukryte... więc aby napatrzeć się na swój samochód trzeba było by się przeklikać przez kilka ekranów...

Obraz z kolei miały być elementem nieco edukacyjnych... i generalnie miały mieć swoje zdjęcia... (powinny mieć w końcowej wersji)

Akcje/Giełda
Tak pomysł z akcjami jest ciekawy i też go rozważałem... ale jest to element nie związany bezpośrednio ze światem gry stąd miał niski priorytet... jeżeli podstawowe elementy gry zostaną w końcu wprowadzone (w v0.9.0 już prawie wszystkie powinny być) można się będzie zastanowić nad rozpraszaczami... takimi jak aukcje...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AlChemic_




Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:52, 18 Paź 2015    Temat postu: Kody, pomysły, nowości

Także odpowiedź niechaj i też będzie złożona z kolejno poruszanych tematów ;)

1. Wydaje mi się, że ta forma kodów, którą proponujesz nie będzie miała wielkiego wydźwięku pozytywnego wśród nowych graczy, jeśli planujesz jakiś kolejny rozgłos i próbę reklamy jak choćby z tym PC World czy Komputer Świat lub przez inny magazyn (jeśli w ogóle zamierzasz) to raczej stawiałbym na widoczne udogodnienia, pewne suwaki czy to w grze imprezowej, szybkiej czy innym trybie. Tylko taki sposób będzie zauważony i zapewne nieco doceniony.

2. Racja oprawa graficzna raczej byłaby niewypałem, myślałem głównie o jakimś wyróżnieniu graficznym jedynie tła, otoczki, jak choćby przytoczona niemiecka produkcja ze Steama, która może i nie zebrała świetnych ocen, ale jest miła dla oka choćby z początku.

3. Miałem na myśli może podsycenie lub zachęcenie fanów czy innych osób do pewnej pomocy przy kodzie źródłowym, może ktoś by wymyślił coś dobrego, w jakikolwiek sposób Ci pomógł :) Cholernie bym chciał, ale jedyne moje zajawki umarły wraz z RPG Makerem i kilkoma pomysłami w języku programowania C++ i języku HTML.

4. No może dodatkowa rubryczka z napisem "Dom" czy "Prywatność" byłaby rozwiązaniem gdzie grafika domu, samochodu by w pewnym stopniu umiliła spędzany czas, a w głównej mierze można by było z tego okienka zrobić główną formę kontroli wydatków, kontroli pieniężnej. Chociaż to może zbyt daleko idące plany... Może dodatkowa przestrzeń, rozszerzenie okienka o te trzy, cztery miejsca na kilka materialistycznych przedmiotów? :)

5. No tu się zgodzę, że to nie czas i miejsce na akcje i wierzę, że te obrazy na serio będą fajnym dodatkiem, nadal czekam na dopracowanie sequeli i wbicie jeszcze formy prequeli i innych queli co by na pewno urozmaiciło budowanie wielkich trylogii filmowych.

W większości się z Tobą zgadzam i wiadomo, że ostatnia decyzja należy do Ciebie, cokolwiek nie zrobisz, ta gra i tak będzie miłym wspomnieniem dla mnie i nigdy o niej nie zapomnę, bo zawsze do niej wracam ;)

Pozdrawiam, Sebastian.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomiga
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:34, 19 Paź 2015    Temat postu: Re: Kody, pomysły, nowości

AlChemic_ napisał:
Także odpowiedź niechaj i też będzie złożona z kolejno poruszanych tematów ;)

1. Wydaje mi się, że ta forma kodów, którą proponujesz nie będzie miała wielkiego wydźwięku pozytywnego wśród nowych graczy, jeśli planujesz jakiś kolejny rozgłos i próbę reklamy jak choćby z tym PC World czy Komputer Świat lub przez inny magazyn (jeśli w ogóle zamierzasz) to raczej stawiałbym na widoczne udogodnienia, pewne suwaki czy to w grze imprezowej, szybkiej czy innym trybie. Tylko taki sposób będzie zauważony i zapewne nieco doceniony.


Masz dla totalnych nowicjusze pewnie nie będzie to opcja zbyt pomocna.

Małe wyjaśnienie co do "reklamy" w czasopismach... to nie ja to sprawiłem (tzn nie była to reklama). Po prostu paru ludzi znalazło dowiedziało się o grze i uznało że jest na tyle interesująca że warto ją umieścić na płytce... co do PC World to chyba nawet nikt mnie nie pytał o zgodę ;)

AlChemic_ napisał:

2. Racja oprawa graficzna raczej byłaby niewypałem, myślałem głównie o jakimś wyróżnieniu graficznym jedynie tła, otoczki, jak choćby przytoczona niemiecka produkcja ze Steama, która może i nie zebrała świetnych ocen, ale jest miła dla oka choćby z początku.

Zajrzałem na steam na tą grę... no jakiś tam grafik jednak był... z drugiej strony w kometnarzach widać że gra się strasznie sypie (przez tą grafikę kontrolki się nie wyświetlają lub są niewidoczne...) więc widać więcej szkód niż pożytku...


AlChemic_ napisał:

3. Miałem na myśli może podsycenie lub zachęcenie fanów czy innych osób do pewnej pomocy przy kodzie źródłowym, może ktoś by wymyślił coś dobrego, w jakikolwiek sposób Ci pomógł :) Cholernie bym chciał, ale jedyne moje zajawki umarły wraz z RPG Makerem i kilkoma pomysłami w języku programowania C++ i języku HTML.


To nie zadzaiała... kod jest na tyle skomplikowany że nawet jeżeli ktoś będzie miał umiejętności aby coś z nim zrobić to rozgryzanie go zajmie mu tyle czasu że szybciej będzie mu napisać coś od nowa... to gra która powstawała wiele lat... zmiana jednego elementu w jednym fragmencie może spowodować konsekwencje w 10 innych miejscach.... niestety nie jest to łatwy kod w utrzymaniu (szczególnie jak się go nie pisało)
Z kolei koordynacja pracy kilku osób jest też czasochłonna więc wole już pisać ją samemu...

AlChemic_ napisał:

4. No może dodatkowa rubryczka z napisem "Dom" czy "Prywatność" byłaby rozwiązaniem gdzie grafika domu, samochodu by w pewnym stopniu umiliła spędzany czas, a w głównej mierze można by było z tego okienka zrobić główną formę kontroli wydatków, kontroli pieniężnej. Chociaż to może zbyt daleko idące plany... Może dodatkowa przestrzeń, rozszerzenie okienka o te trzy, cztery miejsca na kilka materialistycznych przedmiotów? :)

Przemyślę sprawę...

AlChemic_ napisał:

5. No tu się zgodzę, że to nie czas i miejsce na akcje i wierzę, że te obrazy na serio będą fajnym dodatkiem, nadal czekam na dopracowanie sequeli i wbicie jeszcze formy prequeli i innych queli co by na pewno urozmaiciło budowanie wielkich trylogii filmowych.

Co do giełdy... to przemyśle sprawę bo też zastanawiam się jak się to będzie sprawdzać :)

Odnośnie sequeli... cierpliwości wkrótce pojawią się szczegóły...

AlChemic_ napisał:

W większości się z Tobą zgadzam i wiadomo, że ostatnia decyzja należy do Ciebie, cokolwiek nie zrobisz, ta gra i tak będzie miłym wspomnieniem dla mnie i nigdy o niej nie zapomnę, bo zawsze do niej wracam ;)

Pozdrawiam, Sebastian.


I oby tak dalej było :)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fortheoskar




Dołączył: 23 Lut 2015
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 13:13, 28 Paź 2015    Temat postu:

Myślę, że cheaty powinny się pojawić, bo to jednak zawsze urozmaica trochę grę. Przynajmniej tak uważam. Ważne tylko, aby nie psuły one rozgrywki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Oficjalne forum Biznesu filmowego Strona Główna -> Dyskusje ogólne o grze Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin