|
Oficjalne forum Biznesu filmowego Oficjalne forum poświęcone grom z serii Biznes Filmowy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
foobar1988
Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 20:15, 04 Lut 2011 Temat postu: Pomysły zachęcające do dłuższej gry ;) |
|
|
Witam!
Biznes filmowy śledzę od kilku lat, co jakiś czas grając w nowe wersje. Sam studiuję informatykę i wiem ile czasu zajmuje implementacja nawet z pozoru prostych rzeczy więc tu szacunek dla autora, że jednak wygrywa z lenistwem. :)
Przejdźmy do rzeczy.
W ostatnich grach zauważyłem, że rozgrywkę można podzielić na dwa takie zasadnicze etapy: etap odbicia się z dna i etap bogactwa. Jeśli jesteśmy w tym pierwszym to zwykle staramy się wyprodukować 2-3 filmy z rzędu które nam zapewnią finansowanie porządnych produkcji. Kiedy już nakręcimy porządną produkcję to już właściwie nie ma co robić, każdy kolejny film to mniejszy lub większy sukces. Tak więc w grze istnieje taki próg. Same nagrody, bonusy, zabawki niewiele dają jak już się wybijemy, ostatecznie i tak nastaje okres nudy. Oczywiście to rozważania dla grających "normalnie" a nie doszukujących się dziury w całym.
Chciałbym zaproponować rozwiązania w które inwestujemy w czasie trwania rozgrywki, cały czas poprawiając jakość swoich filmów w konkretnych gatunkach. Chodzi o to by zasoby gotówki bezpośrednio się nie przekładały na jakość filmów ponieważ wtedy jak już poznamy zależności aktorów to pieniądze nam zaczynają wzrastać wykładniczo (już nawet się odechciewa klikania w next film). ;)
Pierwszym co mi wpadło do głowy to technologia. Tutaj rzecz jasna, trzeba inwestować, pojawiają się z nowymi technologiami nowe suwaki dzięki którym mamy wpływ na tworzony film i gracz tym samym zostaje postawiony w nowej sytuacji, musi znowu wypracować najlepszy sposób osiągnięcia sukcesu. To jest coś o czym wspominałeś - gracz musi użyć ponownie mózgu. ;)
Kolejny pomysł to plany filmowe. Można by wynająć teren Amazonki o specyficznych właściwościach i kręcić tam film. Wiadomo - nie każdy plan pasuje do każdego rodzaju filmu. Niektóre mogą być bardzo urokliwe.
Następny pomysł na zapewnienie ciągłości rozgrywki i odrzucenie tego wyraźnego progu bieda - bogactwo to własne studio i sprzęt. Jeśli nie mamy sprzętu to możemy go wydzierżawić. Tutaj można od kamer po motion-capture czy nawet modele pojazdów, dział animacji.. Jest co rozwijać podczas rozgrywki. Nie żeby to komplikować, po prostu zakupywać do swojego "parku produkcyjnego" kolejne urządzenia i przydzielać je do filmów. Tyle w zupełności wystarczy. Jak nie mamy własnych to wypożyczamy z rynku na czas tworzenia filmu.
No i ostatnia - tym razem inna sprawa. Spraw by AI średnie grało cały czas w zakresie AI średniego a nie żeby bankrutowało czy było bossem nr 1. ;)
Proponuję model naginania budżetu - jak ma za mało pieniędzy to dodawać, jak za dużo to odbierać. Dla zwiększenia realizmu można przed rozgrywką określić, że x% najgorszych firm z danego poziomu zbankrutuje, y% się wybije nieznacznie ponad swój poziom. Oczywiście tych parametrów nie udostępniać graczowi w żaden sposób.
Pozdrawiam, liczę na odpowiedzi. :)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez foobar1988 dnia Pią 20:17, 04 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomiga
Administrator
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 18:42, 12 Lut 2011 Temat postu: Re: Pomysły zachęcające do dłuższej gry ;) |
|
|
Witam,
Sorki ze tak pozno jakos mi umknal Twoj post ale juz odpowiadam.
foobar1988 napisał: |
...
Przejdźmy do rzeczy.
W ostatnich grach zauważyłem, że rozgrywkę można podzielić na dwa takie zasadnicze etapy: etap odbicia się z dna i etap bogactwa. Jeśli jesteśmy w tym pierwszym to zwykle staramy się wyprodukować 2-3 filmy z rzędu które nam zapewnią finansowanie porządnych produkcji. Kiedy już nakręcimy porządną produkcję to już właściwie nie ma co robić, każdy kolejny film to mniejszy lub większy sukces. Tak więc w grze istnieje taki próg. Same nagrody, bonusy, zabawki niewiele dają jak już się wybijemy, ostatecznie i tak nastaje okres nudy. Oczywiście to rozważania dla grających "normalnie" a nie doszukujących się dziury w całym.
Chciałbym zaproponować rozwiązania w które inwestujemy w czasie trwania rozgrywki, cały czas poprawiając jakość swoich filmów w konkretnych gatunkach. Chodzi o to by zasoby gotówki bezpośrednio się nie przekładały na jakość filmów ponieważ wtedy jak już poznamy zależności aktorów to pieniądze nam zaczynają wzrastać wykładniczo (już nawet się odechciewa klikania w next film). ;)
|
Zgadza sie niestety jest to najtrudniejszy element w tego typu grach. Szczegolnie takich malo skomplikowanych. Na razie nie bede zdradzal szczegolow ale pojawi sie kilka dodatkowych elementow w najblizszej wersji.
foobar1988 napisał: |
Pierwszym co mi wpadło do głowy to technologia. Tutaj rzecz jasna, trzeba inwestować, pojawiają się z nowymi technologiami nowe suwaki dzięki którym mamy wpływ na tworzony film i gracz tym samym zostaje postawiony w nowej sytuacji, musi znowu wypracować najlepszy sposób osiągnięcia sukcesu. To jest coś o czym wspominałeś - gracz musi użyć ponownie mózgu. ;)
|
Chcialem tego unikac... ale niestety nie uda mi sie... Tak w najblizszej wersji dostepne bedzie pewien rodzaj rozwoju technologicznego...
Niestety obawiam sie ze nie bedzie to tak rozbudowane jak bys sobie tego zyczyl. Nie mniej troszke zostanie zmienione podejscie do pewnych aspektow gry ;)
foobar1988 napisał: |
Kolejny pomysł to plany filmowe. Można by wynająć teren Amazonki o specyficznych właściwościach i kręcić tam film. Wiadomo - nie każdy plan pasuje do każdego rodzaju filmu. Niektóre mogą być bardzo urokliwe.
|
Niestety tego nie przewiduje... to musialo by mocno ingerowac w aktualne algorytmy... nie mam czasu na przepisywanie (a szczegolnosci testowanie) wszystkiego od nowa.. :(
foobar1988 napisał: |
Następny pomysł na zapewnienie ciągłości rozgrywki i odrzucenie tego wyraźnego progu bieda - bogactwo to własne studio i sprzęt. Jeśli nie mamy sprzętu to możemy go wydzierżawić. Tutaj można od kamer po motion-capture czy nawet modele pojazdów, dział animacji.. Jest co rozwijać podczas rozgrywki. Nie żeby to komplikować, po prostu zakupywać do swojego "parku produkcyjnego" kolejne urządzenia i przydzielać je do filmów. Tyle w zupełności wystarczy. Jak nie mamy własnych to wypożyczamy z rynku na czas tworzenia filmu.
|
To jest dzial technologiczny.. wiec jak wyzej
foobar1988 napisał: |
No i ostatnia - tym razem inna sprawa. Spraw by AI średnie grało cały czas w zakresie AI średniego a nie żeby bankrutowało czy było bossem nr 1. ;)
Proponuję model naginania budżetu - jak ma za mało pieniędzy to dodawać, jak za dużo to odbierać. Dla zwiększenia realizmu można przed rozgrywką określić, że x% najgorszych firm z danego poziomu zbankrutuje, y% się wybije nieznacznie ponad swój poziom. Oczywiście tych parametrów nie udostępniać graczowi w żaden sposób.
|
Jak juz pare razwy wspominalem AI jest poki co biedne (w sumie tylko produkuje filmy) w v0.7.0 postaram sie troszke je poprawic ale nie obecuje jakis drastycznych zmian. To ciezki temat ogolnie.. no a gra caly czas sie zmienia wiec non stop wymagane by byly zmiany w algorytmach.
foobar1988 napisał: |
Pozdrawiam, liczę na odpowiedzi. :) |
Wybacz ze moje odpowiedzi sa mala konkretne ale nadal pracuje nad wiekszoscia elementow i dopoki nie beda dzialaly nie chce jeszcze zdradzac szczegolow ;)
Ale zgodnie z zapowiedziami na bierzaco bede informowal o postepie prac na stronie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
foobar1988
Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 16:39, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Widzę, że jednak klaruje się opcja rozbudowy studia i dobrze. :)
Teraz będzie w co inwestować, co za tym idzie specjalizować się w produkcji określonych filmów. Wydaje się, że też by utrzymać się na rynku trzeba będzie planować rozsądnie wydatki, wszak nie każdy rodzaj filmu będzie zawsze popularny.
Natomiast jeśli chodzi o technologię.. to będzie to coś co "usprawnia" metodę produkcji w tym dziale o który rozbudowaliśmy studio czy raczej odgórne drzewko, którego technologie pozwalają nam na budowę nowych modułów studia?
No i jeszcze zastanawiam się co z tymi planami filmowymi, a raczej czym się różnią od zwykłego doboru reżysera do filmu? Chodziło mi właśnie o taki prosty mechanizm - miesiąc zdjęć w danym kraju to koszt taki i już.. :)
Przy okazji.. ja zawsze wybierałem najdłuższy okres produkcji filmu bo krótsze mi się nie opłacały po prostu.. Dzięki kosztom użytkowania planu może się to zmienić, wszak atrakcyjny plan i krótki czas zdjęć mogą mimo wszystko zachęcić bardziej widza niż długi czas zdjęć i marny plan.
Problemem by było kręcenie filmu na kilku planach, ale to nie ta wersja.
Ostatnia uwaga jest taka by wydłużyć czas produkcji filmów i sprawić by jednoczesna produkcja więcej niż dwóch dzieł była nieopłacalna. Od tak - mniej rutynowego klikania, więcej planowania. Na przyszłość jeszcze dobrze by było coś robić podczas produkcji filmu by zabić jałowe turki. Proponuję wtedy zająć się kampanią reklamową, rozbudową studia, pracami badawczymi, zatrudnianiem pisarzy scenariuszy.. ogólnie obsługa działów studia.
To wszystko. :)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez foobar1988 dnia Nie 16:57, 13 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomiga
Administrator
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 17:43, 14 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
foobar1988 napisał: | Widzę, że jednak klaruje się opcja rozbudowy studia i dobrze. :)
|
Szczerze... to troszke zostalo wymuszone przez sytuacje ale o tym juz pisalem wiecej na swoim blogu wiec nie bede sie powtarzal. Fakt nowe opcje sie pojawia.
foobar1988 napisał: |
Teraz będzie w co inwestować, co za tym idzie specjalizować się w produkcji określonych filmów. Wydaje się, że też by utrzymać się na rynku trzeba będzie planować rozsądnie wydatki, wszak nie każdy rodzaj filmu będzie zawsze popularny.
|
Rzeczywiscie dojdzie opcja bardziej strategicznego lokowania zasobow (studia beda drogi a ich upgrady tez). Byc moze skloni to co niektorych graczy do prob z mniej hollywoodzkimi produkcjami... i wiekszej liczby eksperymentow... szczegolnie ze pojawia sie jeszcze pewne opcje.. o ktorych juz wkrotce :)
foobar1988 napisał: |
Natomiast jeśli chodzi o technologię.. to będzie to coś co "usprawnia" metodę produkcji w tym dziale o który rozbudowaliśmy studio czy raczej odgórne drzewko, którego technologie pozwalają nam na budowę nowych modułów studia?
|
Od razu uprzedze ze nie bedzie to zbyt rozbudowane. Beda 4 elementy o ktore mozna rozbudowac studio. Kazdy z nich bedzie mial 5 poziomow unowoczesnienia. Nie wiem czy dobrze zrozumialem pytanie ale dotyczyly one beda studia (a nie filmu).
foobar1988 napisał: |
No i jeszcze zastanawiam się co z tymi planami filmowymi, a raczej czym się różnią od zwykłego doboru reżysera do filmu? Chodziło mi właśnie o taki prosty mechanizm - miesiąc zdjęć w danym kraju to koszt taki i już.. :)
|
Planow na razie nie przewiduje... rozumiem Twoja idea ale chwilowo mam jeszcze duzo pracy przed soba a chcialbym wkrotce wypuscic wersje 0.7.0
Poza tym wiesz nie lubie wprowadzac elementow ktore nie wplywaja na wiele aspektow. Skoro byly by plany to wypadalo by je uwzlednic w zaleznosci od gatunku (np w przygodowym maja duze znaczenie ale juz w dramacie nie koniecznie). A to pociaga za soba lawine mniejszych badz wiekszych zmian w innych czesciach gry.
foobar1988 napisał: |
Przy okazji.. ja zawsze wybierałem najdłuższy okres produkcji filmu bo krótsze mi się nie opłacały po prostu.. Dzięki kosztom użytkowania planu może się to zmienić, wszak atrakcyjny plan i krótki czas zdjęć mogą mimo wszystko zachęcić bardziej widza niż długi czas zdjęć i marny plan.
Problemem by było kręcenie filmu na kilku planach, ale to nie ta wersja.
|
Owszem dluzszy okres produkcji daje rade ale koszty sa wieksze (bo dluzej trwa produkcja) dodatkowo istnieje wieksze prawdopodobienstwo jakiego nieszczesliwego wydarzenia.
foobar1988 napisał: |
Ostatnia uwaga jest taka by wydłużyć czas produkcji filmów i sprawić by jednoczesna produkcja więcej niż dwóch dzieł była nieopłacalna. Od tak - mniej rutynowego klikania, więcej planowania.
|
Produkcja filmu wydluza sie niejako sama. W zaleznosci od liczby tworcow, talentu rezysera, studia etc... Nie widze tutaj powodu do ingerancji. Poza tym jest to sprzeczne z tym co piszesz ponizej z nuuuda pomiedzy produkcjami kolejnych filmow...
foobar1988 napisał: |
Na przyszłość jeszcze dobrze by było coś robić podczas produkcji filmu by zabić jałowe turki.
Proponuję wtedy zająć się kampanią reklamową, rozbudową studia, pracami badawczymi, zatrudnianiem pisarzy scenariuszy.. ogólnie obsługa działów studia.
To wszystko. :) |
Jezeli masz juz wiecej studiow to mozesz produkowac wiecej filmow. Dzieki temu masz co robic miedzy produkcjami. a kampanie reklamowa tez mozesz zmieniac dynamicznie (to ze interefejs zostal znacznie poprawiony w stosunku do jedynki gdzie przy kazdej rundzie trzeba bylo wyklikac odpowiednia strategie) nie znaczy ze nadal tak nie mozna robic.
Scenariusze mozesz pisac w przerwach :)
Prace badawcze... to nie starcraft ;)
Rozbudowy studia beda
Oczywiscie jezeli masz konkretne pomysly jak mialaby wygladac ta rozbudowana strategia reklamowa to chetnie przeczytam o nich.
Dzieki za wszystkie uwagi.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomiga dnia Pon 17:45, 14 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomiga
Administrator
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 11:16, 17 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Aaa male sprostowanie mowilem ze nie bedzie dluzszej produkcji ale faktycznie bedzie. Dodatkowy czas na produkcje do tej pory dzialal tak ze dodawal 1 lub 2 miesiace. Teraz bedzie zwiekszal czas produkcji o 50% lub 100% wiec rzeczywiscie teraz bedzie produkcja trwala dluzej (o ile zalezy od skomplikowania dziela ilosc tworcow, studia etc)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
foobar1988
Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 18:24, 18 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
No i wszystko gra. Sam jestem zwolennikiem rozwiązań które mają wielorakie zastosowanie/właściwości. Uważam, że w grach lepiej stworzyć kilka jednostek o wielu możliwościach niż masę która w praktyce jest bezużyteczna. To samo dotyczy technologii w grach - lepiej by takowa dawała konkretną możliwość i zastosowanie niż coś typu "atak +20%".
Pojawienie się nowej wersji BF to kwestia dni, tygodni czy raczej miesięcy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomiga
Administrator
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 18:47, 18 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Kilku tygodni... cel jaki sobie postawilem przed swietami wielkanocnymi... wczesniej (juz mam nadzieje w ciagu 3 tygodni pojawi sie alpha... dla wybranych alpha testerow
problem jest ze ponownie musze zbalansowac oceny krytykow ze wzgledu na pojawineie sie nowych opcji i parametrow... a to jest dosyc skomplikowana sprawa... no i chcialbym nieco poprawic ai (sztuczna inteligencja) choc tutaj to bardziej skomplikowana sprawa...
jak widac choc sporo juz zrobiono nadal jest jeszcze duzo mrowczej pracy (zestawy, recenzje, ... nowe opcje jeszcze nie zapowiedziane ;)
istnieje wiec prawdopodobienstwo ze jednak moze sie nie udac przed swietami... ale poki co jestem dobrej mysli...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomiga dnia Pią 18:49, 18 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|