Forum Oficjalne forum Biznesu filmowego Strona Główna Oficjalne forum Biznesu filmowego
Oficjalne forum poświęcone grom z serii Biznes Filmowy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Trudność gry
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Oficjalne forum Biznesu filmowego Strona Główna -> Pomoc
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sauron76




Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:36, 04 Sty 2014    Temat postu: Trudność gry

Cześć,

jestem w miarę nowym graczem Biznesu Filmowego 2. Uważam, że gra jest przesadnie utrudniona i nie do końca realistyczna. W jaki sposób nowy gracz ma się odnaleźć w tym wszystkim. Gra nie oferuje żadnej pomocy. Niby mamy tryb wyzwań, ale poczynając od drugiego z nich zaczynają się niemałe schody. Dodatkowo w grze umieszczone są mechanizmy zbytnio karzące graczy. Nierealne jest, że inwestor zabiera tak dużą część zysków. Powiedzmy, że miałem bardzo kruchy okres i przez parę filmów produkowałem same gnioty. W tym czasie inwestor przejął około 75% zysków. Ponownie dostałem zastrzyk w postaci 5000000. W końcu udało mi się zrobić porządną czterogwiazdkową komedię z dobrym zyskiem. Co z tego, jak inwestor zabrał co jego i zostawił mi mniej pieniędzy niż miałem przed produkcją filmu. Jak sama nazwa wskazuje inwestor jest od dawania pieniędzy, a nie zabierania wszystkiego. Jak ma działać biznes, w którym inwestor wypompowuje z firmy większość pieniędzy? Dlaczego nie mogę zacząć pracować na własną rękę?

Idąc dalej, co wspólnego z rzeczywistością ma system reputacji? Dlaczego nie mogę zacząć od pisania scenariuszy Sci-Fi? Każdy powinien mieć od początku możliwość pisania dowolnego scenariusza. Przykładowo Quentin Tarantino zaczął swoją przygodę w Hollywood od napisania i wyreżyserowania filmu gangsterskiego.

Kolejna rzecz zastanawiająca mnie bardzo to system ocen filmów. Za nic nie mogę wyłapać co gwarantuje sukces. Przykładowo najgorsza składowa oceny filmu to dwie gwiazdki, ale ocena ostateczna to jeden. O co tu chodzi? Tak samo produkcja identycznego filmu z tą samą obsadą prowadzi do bardzo przypadkowej oceny ostatecznej. Biorę jakiegoś aktora do filmu gatunkowego. Okazuje się, że był to strzał w dziesiątkę i zagrał on na cztery gwiazdki. Ponownie biorę tego samego aktora do podobnego filmu i mam jedną gwiazdkę. Nie łapię tego schematu. To wszystko jest zbyt randomowe.



Kolejna rzecz, która chyba najbardziej mnie dziwi to bardzo małe zarobki na biletach. Przykładowo na powyższego gnieciucha poszło około 15 milionów widzów. Dało to zysk na poziomie 1,4 miliona. Łatwo kalkulując jako producent dostałem z jednego około 10 groszy. Przecież to jest kompletnie odrealniona wartość.



Kod:
To, co zostanie, dzielone jest podobno 50-50 między kino a dystrybutora. Dystrybutor (mający jakieś 9zł z biletu) patrzy na koszty poniesione w związku z promocją, a tym, co zostanie, dzieli się z producentem filmu – w najlepszym wypadku będzie to jakieś 3zł od biletu.


[link widoczny dla zalogowanych]

Z powyższego artykułu wynika, że producent odzyskuje z jednego biletu około 3 złotych. Do tego należy oczywiście doliczyć zyski ze sprzedaży DVD, Blu Ray oraz praw telewizyjnych. Dla uproszczenia niech będzie to 4 złote. Widać z tego, że ten film powinien zarobić 60 milionów złotych. Jeżeli ceny są liczone w dolarach to i tak powinienem dostać zysk około 10 milionów. Skąd taki zalew gniotów w postaci Rekinów Tornad i równie absurdalnych dzieł. Zarabia się na tym konkretne pieniądze. Nie twierdzę, że każdy film w Biznesie Filmowym musi się zwracać. Można przeszarżować z budżetem reklamowym oraz zbyt dużą obsada. Jednak dzisiejsze zyski są bardzo odrealnione. Liczę na jakiś łatwiejszy tryb, który pozwoli na cieszenie się z gry bez zbędnej frustracji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomiga
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:50, 05 Sty 2014    Temat postu: Re: Trudność gry

Witaj na forum
Postaram się odpowiedzieć na kilka Twoich pytań choć nie ukrywam że częsci z nich wymagany by był oddzielny wpis (który zapewne się pojawi ponieważ dużo nowych graczy ma podobne problemy).

sauron76 napisał:
Cześć,
jestem w miarę nowym graczem Biznesu Filmowego 2. Uważam, że gra jest przesadnie utrudniona i nie do końca realistyczna. W jaki sposób nowy gracz ma się odnaleźć w tym wszystkim. Gra nie oferuje żadnej pomocy.

Fakt że gra nie posiada żadnej pomocy jest dosyć oczywisty, gra wyewoluowała z dosyć prostego pomysłu, który jednak z biegiem czasu rozrastał się i nabierał "smaczków" stąd wiele elementów jest zaszytych w grze nie wprost i trzeba spędzić wiele czasu aby je odkryć poznać (taki urok starych gier komputerowych gdzie nie było instrukcji a gracze sami musieli dochodzić do mechanizmów rządzących rozgrywką). Poza tym pisanie dokumentacji nie należy do przyjemnych czynności (szczególnie w projektach nie komercyjnych) stąd też zostaje odłożone na później.

Nie mnie zgadza że powinien się on pojawić i myślę już nad stworzeniem swoistego helpa.

sauron76 napisał:

Niby mamy tryb wyzwań, ale poczynając od drugiego z nich zaczynają się niemałe schody. Dodatkowo w grze umieszczone są mechanizmy zbytnio karzące graczy. Nierealne jest, że inwestor zabiera tak dużą część zysków. Powiedzmy, że miałem bardzo kruchy okres i przez parę filmów produkowałem same gnioty. W tym czasie inwestor przejął około 75% zysków. Ponownie dostałem zastrzyk w postaci 5000000. W końcu udało mi się zrobić porządną czterogwiazdkową komedię z dobrym zyskiem. Co z tego, jak inwestor zabrał co jego i zostawił mi mniej pieniędzy niż miałem przed produkcją filmu. Jak sama nazwa wskazuje inwestor jest od dawania pieniędzy, a nie zabierania wszystkiego. Jak ma działać biznes, w którym inwestor wypompowuje z firmy większość pieniędzy? Dlaczego nie mogę zacząć pracować na własną rękę?

Cały mechanizm inwestora jest dosyć nowy i pojawił się stosunkowo nie dawno. A został on wprowadzony z prostego powodu gdyż gracze mieli nieziemskie wyniki, co sugerowało że gra jest zbyt prosta. Aby zbyt szybko się nie bogacili został wprowadzony inwestor... który oczekuje zysków (tak jak inwestorzy giełdowi otrzymują roczne dywidendy - to jest ten sam mechanizm)

Co do przejmowania zysków, nie bardzo sobie wyobrażam jak mógł przejąć aż taką kwotę (75%) skoro pobiera on tylko nadwyżkę z zysków (jeżeli film przyniósł stratę to nic nie zapłacisz - tak jak z podatkiem).

Cały myk polega na strategicznym wydawaniu gotówki... wiadomo że dywidendy są płacone po zakończeniu roku... więc najlepiej wówczas zainwestować gotówkę w nowy film... taki mały hint.

sauron76 napisał:

Idąc dalej, co wspólnego z rzeczywistością ma system reputacji? Dlaczego nie mogę zacząć od pisania scenariuszy Sci-Fi? Każdy powinien mieć od początku możliwość pisania dowolnego scenariusza. Przykładowo Quentin Tarantino zaczął swoją przygodę w Hollywood od napisania i wyreżyserowania filmu gangsterskiego.


Dlatego, że możliwość tworzenia własnych scenariuszy jest tutaj przywilejem. Domyślnie możesz wyszukiwać i kupować scenariusze które są na rynku, problem jest taki że musisz czasami sporo czekać na właściwą okazję.
Gra nie może odkrywać wszystkich swoich karty od początku tylko pozwolić Ci na dochodzenie do coraz to bardziej skomplikowanych opcji...
Stąd też musisz zasłużyć na przywilej produkowania takich filmów jak chcesz... wszystko to po to aby gra szybko się nie nudziła i stanowiła jakieś wyzwanie.

sauron76 napisał:

Kolejna rzecz zastanawiająca mnie bardzo to system ocen filmów. Za nic nie mogę wyłapać co gwarantuje sukces. Przykładowo najgorsza składowa oceny filmu to dwie gwiazdki, ale ocena ostateczna to jeden. O co tu chodzi? Tak samo produkcja identycznego filmu z tą samą obsadą prowadzi do bardzo przypadkowej oceny ostatecznej. Biorę jakiegoś aktora do filmu gatunkowego. Okazuje się, że był to strzał w dziesiątkę i zagrał on na cztery gwiazdki. Ponownie biorę tego samego aktora do podobnego filmu i mam jedną gwiazdkę. Nie łapię tego schematu. To wszystko jest zbyt randomowe.

Nie ma gwarancji sukcesu... tak jak w prawdzimwym przemyśle filmowym... fakt że zaangażujesz najlepszych twórców nigdy NIE DAJE CI GWARANCJI że stworzysz wybitny film.
Jak natomiast wygląda ocenianie... tak tutaj jest pewien niuans którzy początkowi gracze mogą nie wyłapać.

Otóż OCENY SĄ WZGLĘDNE oznacza to że 5* gwiazdek u słabego aktora może być równe 1* u wybitnego.
Czyli jeżeli weźmiesz Zuzie Cieplicką (aktorka zmyślona) i w jej rola zostanie oceniona na 5* to wcale nie oznacza że efekt który uzyskasz będzie lepszy gdyby tą samą rolę odegrała Merlyl Streep i otrzymała 1*

Stąd wynika Twoje drugie spostrzeżenie. Fakt że aktor otrzymał w jednym filmie 5* nie oznacza że w drugim powtórzy tą ocene i tak ta część jest w dużej mierze losowa (nie bardzo możesz na nią wpłynąć - ok masz pewne mechanizmy minimalizownia ryzyka ale o nich nie na tym etapie).

Ale to Rober DeNiro otrzymał 1* oznacza że zagrał słabą role w stosunku do swoich możliwości... mimo wszystko to nadal w grze jest duży przelicznyk punktowy bo to DeNiro i w rzeczywistości może mieć na film wpływ większy niż Adam Słodowy naturszczyk który zostanie oceniony na 5*.

Przejdźmy teraz do Twojego przykładu



Stworzyłeś film akcji z jednym aktorem... który na dodatek jest kiepskim aktorem (jakiś wyganerowany przez grę) zarówno reżyser jak i aktor otrzymali po ** ale w ujęciu bezwzględnym słaby aktor który zagrał słabą rolę daje bardzo słaby film... stąd ocena końcowa tej produkcji to 1*

Dodatkowo stworzyłeś film akcji z niewielką ilością akcji (przemoc) i mała liczbą aktorów czyli w filmie tym nie za dużo się dzieje... nie wiem czego po nim oczekiwałeś ale Rambo to z pewnością nie jest ;)

sauron76 napisał:

Kolejna rzecz, która chyba najbardziej mnie dziwi to bardzo małe zarobki na biletach. Przykładowo na powyższego gnieciucha poszło około 15 milionów widzów. Dało to zysk na poziomie 1,4 miliona. Łatwo kalkulując jako producent dostałem z jednego około 10 groszy. Przecież to jest kompletnie odrealniona wartość.



Kod:
To, co zostanie, dzielone jest podobno 50-50 między kino a dystrybutora. Dystrybutor (mający jakieś 9zł z biletu) patrzy na koszty poniesione w związku z promocją, a tym, co zostanie, dzieli się z producentem filmu – w najlepszym wypadku będzie to jakieś 3zł od biletu.


[link widoczny dla zalogowanych]

Z powyższego artykułu wynika, że producent odzyskuje z jednego biletu około 3 złotych. Do tego należy oczywiście doliczyć zyski ze sprzedaży DVD, Blu Ray oraz praw telewizyjnych. Dla uproszczenia niech będzie to 4 złote. Widać z tego, że ten film powinien zarobić 60 milionów złotych. Jeżeli ceny są liczone w dolarach to i tak powinienem dostać zysk około 10 milionów. Skąd taki zalew gniotów w postaci Rekinów Tornad i równie absurdalnych dzieł. Zarabia się na tym konkretne pieniądze. Nie twierdzę, że każdy film w Biznesie Filmowym musi się zwracać. Można przeszarżować z budżetem reklamowym oraz zbyt dużą obsada. Jednak dzisiejsze zyski są bardzo odrealnione.


Tutaj wkraczasz na bardzo grząski grunt. Zacznijmy od tego że w grze nie ma określonej waluty... i jest to bardzo świadoma decyzja która oznacza... "nie przywiązuj się do waluty bo jest on abstrakcyjna i porównywanie tego do rzeczywistych wartości jest nie na miejscu"
Dlaczego:
- gra nie miała odwzorowywać dokładnie realistycznego świata, a jedynie jego ogólne mechanizmy
- spójrz sobie na wyniki finansowe/budżety filmów z przed 30, 20, czy 10 lat są to wartości diametralnie różne... BF nigdy nie miał zamiaru ich odwzorowywać
Jeżeli szukasz gry jak najbardziej oddającej realia świata filmowego sprawdź Hollywood Mogul 2...

sauron76 napisał:

Liczę na jakiś łatwiejszy tryb, który pozwoli na cieszenie się z gry bez zbędnej frustracji.

Nie przewidywałem łatwiejszej wersji... po prostu spróbuj poznać grę, poczytaj to co dostępne jest na forum oraz na stronie oficjalnej a gdybyś miał nadal wątpliwości lub pytania po prostu napisz posta lub wyślij mi maila postaram się w miarę możliwości i czasu wyjaśnić niektóre mechanizmy....

I pomyślę poważniej nad pomocą (w sumie parę rozdziałów już gdzieś jest zaczętych kwestia ich uaktualnienia i opublikowania).

Mam nadzieję że nie zniechęcisz się pierwszymi niepowodzeniami i spróbujesz poznać jednak BF w takiej formie jaka jest... jeżeli jednak odpuśisz sobie to sprawdź choćby wspomniany przeze mnie Hollywood Mogul, który jest bardziej realistycznym symulatorem świata filmowego... ale moim zdaniem zdecydowanie przekomplikowanym i nie tak grywalnym ;)

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sauron76




Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:01, 06 Sty 2014    Temat postu:

Przeszedłem całą jedną rozgrywkę i grało mi się trochę lepiej ale dalej mam ogromne problemy. Dlaczego tak trudno o film pięciogwiazdkowy? W całej rozgrywce udał mi się tylko jeden. W dodatku nie dostał żadnej nagrody, a wysłałem go na wszystkie festiwale. Dalej bardzo męczy mnie upierdliwe działanie inwestorów. To powinno być utrudnienie na wyższych poziomach. Ja się uczę grać na łatwym i ciągle mi kasę podbierają. Problemem są też operatorzy oraz kompozytorzy. Praktycznie żaden z nich nie chciał ze mną pracować, a miałem całkiem dużą reputację i dużo kasy na film. Chcieli pracować tylko z talentem na 1 gwiazdkę. Z aktorami nie ma aż tak dużych problemów. W sumie nawet nie otarłem się o największe światowe gwiazdy. Ich gaże są dla mnie astronomiczne. Udało mi się natomiast zatrudniać największe gwiazdy kina akcji. Tak samo rozbudowa studia to też dla mnie odległa przyszłość. Skąd brać na to wszystko kasę :( ? Dorzucam screen z listą filmów. Od 1994 do 2001 szło mi bardzo dobrze, ale i tak cierpiałem z powodu inwestorów. Nie wyobrażam sobie, jak tu zarobić na film naszpikowany gwiazdami. Gra jest dla mnie zbyt hardcorowa i chyba sobie odpuszczę.




Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sauron76 dnia Pon 9:04, 06 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomiga
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:55, 06 Sty 2014    Temat postu:

Witam,
Chyba za szybko się zniechęcasz... i za mało eksperymentujesz. Fakt Twoje wyniki nie oszałamiają ale ale nikt nie mówił że od razu będziesz świetnym producentem filmowym ;)

sauron76 napisał:
Przeszedłem całą jedną rozgrywkę i grało mi się trochę lepiej ale dalej mam ogromne problemy. Dlaczego tak trudno o film pięciogwiazdkowy?

A jak dużo wychodzi filmów pięciogwiazdkowych w rzeczywistym świecie... 1 na 50? Jeżeli wydawało Ci się że siądziesz do gry i od razu będziesz tworzył arcydzieła... to nie tak to działa ;) (choć są gracze którzy potrafią już pierwszy film w grze zrobić 5*)

sauron76 napisał:

W całej rozgrywce udał mi się tylko jeden. W dodatku nie dostał żadnej nagrody, a wysłałem go na wszystkie festiwale.

A nie pomyślałeś że film akcji tak średnio nadaje się na festiwale... (to nie jest zbyt ambitny gatunek) poza tym dużo zależy od targetu produkcji...
Pamiętaj że każdy festiwal ma inne wymagania (gdzieś są one opisane w pomocy)

sauron76 napisał:

Dalej bardzo męczy mnie upierdliwe działanie inwestorów. To powinno być utrudnienie na wyższych poziomach. Ja się uczę grać na łatwym i ciągle mi kasę podbierają.

Może się zastanowię jak w przyszłości obniżyć próg wejścia... ale tutaj to ewidentnie Twoja wina że Ci nie idze... (na końcu napiszę Ci dlaczego)

sauron76 napisał:

Problemem są też operatorzy oraz kompozytorzy. Praktycznie żaden z nich nie chciał ze mną pracować, a miałem całkiem dużą reputację i dużo kasy na film.


Dlatego masz opcję negocjacji która pozwala Ci zatrudnić nieco lepszych twórców (o ile masz nieco więcej gotówki). Zarób więc najpierw na prostych filmach a poźniej próbuj negocjować z nieco lepszymi twórcami (ale nie przeginaj nie zawsze są warci kasy której żądają).

Ale w początkowej fazie rozgrywki nie są oni niezbędni... spróbuj najpierw zarobić trochę kasy na prostych produkcjach.

sauron76 napisał:

Chcieli pracować tylko z talentem na 1 gwiazdkę. Z aktorami nie ma aż tak dużych problemów. W sumie nawet nie otarłem się o największe światowe gwiazdy. Ich gaże są dla mnie astronomiczne.

Nie szalej z gwiazdami szczególnie przy Twoich przychodach... na to przyjdzie czas gdy będziesz miał nieco wolnej gotówki

sauron76 napisał:

Udało mi się natomiast zatrudniać największe gwiazdy kina akcji. Tak samo rozbudowa studia to też dla mnie odległa przyszłość. Skąd brać na to wszystko kasę :( ?

Odpowiedź jest prosta. Zarobić na dobrych filmach ;) (ale potrzeba tak ze 100 rund na rozgrzewkę)

sauron76 napisał:

Dorzucam screen z listą filmów. Od 1994 do 2001 szło mi bardzo dobrze, ale i tak cierpiałem z powodu inwestorów. Nie wyobrażam sobie, jak tu zarobić na film naszpikowany gwiazdami. Gra jest dla mnie zbyt hardcorowa i chyba sobie odpuszczę.



[/quote]

To jeszcze kilka wskazówek:
- jeżeli strategia się nie sprawdza to ją zmień (jak widać w Twoim przypadku na tym etapie nie są to filmy akcji)
- filmy akcji nie są najlepszym do rozpoczynania kariery... wymagają za dużo kasy na efekty specjalnie, które mógłbyś przeznaczyć na lepszych twórców... spróbuj zacząć do komedii (nie koniecznie romantycznych bo te też wymagają nieco myślenia ;) - pamiętaj zaczynasz jako twórca niezależny porywanie się na filmy akcji to nie jest dobry sposób na start kariery
- na początku rozgrywki myśl głownie o widzach (to oni generują zyski), na oskara nie masz raczej szans
- gdy już zarobisz na komercyjnych/mainstremowych produkcjach możesz pokusić się o coś nieco ambitniejszego co będzie miało szanse na nagrody na lepszych festiwalach
- pierwsze festiwale na których możesz sie skupiać to Sundance oraz WFF
- zatrudnij asystenta może Ci podsunąć kilka ciekawych wskazówek
- im bardziej ambitny film tym lepsi twórcy troche łagodzą swoje wymagania finansowe
- gwiazdy nie są krytyczne (zazwyczaj zbyt przecenione), staraj się wybierać odpowiednich aktorów do roli i scenariusza i typu filmu (targetu)
- jak masz trochę gotówki i nie znasz jeszcze dobrze mechanizmów gry nie wydawaj wszystkiego na jeden filmy... nigdy nie masz pewności że wyjdzie tak jak Ci się zamarzył... ostrożnie więc inwestuj pieniądze...
- uważaj na młode talenty co prawda są oni tani ale często mają kiepskie parametry (choć czasami można odkryć prawdziwe perełki)
- dobieraj parametry (gwiazdki u twórców) do filmu, nie zawsze wszystkie muszą być jak najwyższe... ale dobrym pomysłem jest patrzeć zawsze na talent twórcy

Zagraj jeszcze z raz dwa w tryb klasyczny/imprezowy aby poeksperymentować z innymi gatunkami... ale później polecam jednak wyzwania (pierwsze 10) gdzie powinieneś opanować podstawy mechaniki gry i reguł nim rządzących

Biznes Filmowy to gra która wymaga myślenia i ... eksperymentów... postaraj się działać mnie wg szablonów a bardziej wg intuicji... i nie zniechęcej się bo gra naprawdę nie jest aż tak trudna jak Ci się teraz wydaje...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomiga dnia Pon 10:03, 06 Sty 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sauron76




Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:29, 06 Sty 2014    Temat postu:

Cytat:
A nie pomyślałeś że film akcji tak średnio nadaje się na festiwale... (to nie jest zbyt ambitny gatunek) poza tym dużo zależy od targetu produkcji...
Pamiętaj że każdy festiwal ma inne wymagania (gdzieś są one opisane w pomocy)


[link widoczny dla zalogowanych]

Trochę tych filmów wygrało Oskary. Na łatwym poziomie nie ma za bardzo jak się wykazać z gatunkami. Jest tylko 5. Scenariusze kupowane od komputera są bardzo często niewypałem. Może pomyślałbyś nad mieszaniem gatunków.

Cytat:
filmy akcji nie są najlepszym do rozpoczynania kariery... wymagają za dużo kasy na efekty specjalnie, które mógłbyś przeznaczyć na lepszych twórców... spróbuj zacząć do komedii (nie koniecznie romantycznych bo te też wymagają nieco myślenia ;) - pamiętaj zaczynasz jako twórca niezależny porywanie się na filmy akcji to nie jest dobry sposób na start kariery


W miarę ogarniętego aktora do filmów akcji znajdę za nieduże pieniądze. Tani aktorzy nie mają wysokiego humoru i są beztalenciami. Jak mam takimi ludźmi kręcić film? Za mało jest kasy na początek na komedię. A gdzie się ustawia te efekty specjalne? Nigdzie nie widziałem opcji łożenia kasy na efekty.

Cytat:
na początku rozgrywki myśl głownie o widzach (to oni generują zyski), na oskara nie masz raczej szans


Robię filmy ze scenariuszami klasy A. Jak sądzę takie projekty są dobre na mainstream. Im bardziej ambitne kino tym scenariusz może być bardziej zakręcony. Tylko co z tego, jak filmy dla mas nie przynoszą jakoś dużo większego zysku.

Cytat:
Biznes Filmowy to gra która wymaga myślenia i ... eksperymentów... postaraj się działać mnie wg szablonów a bardziej wg intuicji... i nie zniechęcej się bo gra naprawdę nie jest aż tak trudna jak Ci się teraz wydaje...


Sorry ale gra jest za bardzo rozmyta. Nie mam kilkuset godzin na eksperymenty. Grałem w wiele gier ekonomicznych i jakoś mi w miarę zawsze szło. Gra jest dla mnie zbyt przypadkowa. Myślę nad każdą obsadą filmu kilka minut. Analizuję dokładnie wszystkie parametry. Potem w rezultacie dostaje najczęściej film na trzy gwiazdki. Gdyby chociaż był tryb gdzie tworzę tylko raz scenariusz i potem na tej podstawie film. Na starcie sam sobie ustalam mój majątek. Taki tryb do symulacji jednorazowej. Wtedy mógłbym się nauczyć grać. Teraz mam taką sytuację, że dochodzę do majątku i chcę stworzyć większy film. Najczęściej wtapiam wtedy dużo kasy. No i najgorsze jest to, że zarabianie zajmuje sporo czasu, a potem muszę powtarzać wszystko od nowa. Nauka zajmuje za dużo czasu. Nawet nie ma zapisu żeby sobie wrócić i sprawdzić inny wariant. W takiej formie gra jest przeznaczona dla wąskiej grupy osób.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sauron76 dnia Pon 11:32, 06 Sty 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomiga
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:54, 06 Sty 2014    Temat postu:

[quote="sauron76"]
Cytat:
A nie pomyślałeś że film akcji tak średnio nadaje się na festiwale... (to nie jest zbyt ambitny gatunek) poza tym dużo zależy od targetu produkcji...
Pamiętaj że każdy festiwal ma inne wymagania (gdzieś są one opisane w pomocy)

[link widoczny dla zalogowanych]

Trochę tych filmów wygrało Oskary. Na łatwym poziomie nie ma za bardzo jak się wykazać z gatunkami. Jest tylko 5.

No widzisz ten link który podesłałeś tylko potwierdza to co mówiłem to nie są filmy AKCJI wg Biznesu Filmowego
Star Wars - to film Sci-Fi
Gladiator - to film historyczny/kostiumowy
Szeregowie Ryan to - dramat wojenny
Indiana Jones - to kina przygodowe
itd etc...

Poza tym które z tych filmów zdobyły oskara za najlepszy film! Większość to pewnie kategorie techniczne... (najlepsze efekty specjalne, zdjęcia, muzyka)

Filmem akcji jest np: Szklana pułapka


sauron76 napisał:

Scenariusze kupowane od komputera są bardzo często niewypałem. Może pomyślałbyś nad mieszaniem gatunków.

To kupuj tylko scenariusze klasy A lub B
Mieszanie gatunków uzyskujesz przez modyfikacje parametrów scenariusza + dobór twórców w taki sposób otrzymujesz pod-gatunki.

Cytat:
filmy akcji nie są najlepszym do rozpoczynania kariery... wymagają za dużo kasy na efekty specjalnie, które mógłbyś przeznaczyć na lepszych twórców... spróbuj zacząć do komedii (nie koniecznie romantycznych bo te też wymagają nieco myślenia ;) - pamiętaj zaczynasz jako twórca niezależny porywanie się na filmy akcji to nie jest dobry sposób na start kariery


sauron76 napisał:

W miarę ogarniętego aktora do filmów akcji znajdę za nieduże pieniądze. Tani aktorzy nie mają wysokiego humoru i są beztalenciami. Jak mam takimi ludźmi kręcić film? Za mało jest kasy na początek na komedię. A gdzie się ustawia te efekty specjalne? Nigdzie nie widziałem opcji łożenia kasy na efekty.

Za efekty specjalne odpowiedzialne jest studio - im drozsze tym lepsze.. dodatkowo (ale to w pozniejsze fazie jak zarobisz troche kasy) mozesz korzystac z postprodukcji (ustalasz budzet postprodukcji tez im wiecej tym lepiej)


Cytat:
na początku rozgrywki myśl głownie o widzach (to oni generują zyski), na oskara nie masz raczej szans


sauron76 napisał:

Robię filmy ze scenariuszami klasy A. Jak sądzę takie projekty są dobre na mainstream. Im bardziej ambitne kino tym scenariusz może być bardziej zakręcony. Tylko co z tego, jak filmy dla mas nie przynoszą jakoś dużo większego zysku.
[/quota]
Tutaj nie mogę Ci dać odpowiedzi musiałbyś krok po kroku opisać mi swój tok myślenia plus dokonane wybory na jego podstawie. Wtedy możemy dyskutować nad konkretnym przypadkiem (Jak masz czas to zróbmy taki eksperyment)


Cytat:
Biznes Filmowy to gra która wymaga myślenia i ... eksperymentów... postaraj się działać mnie wg szablonów a bardziej wg intuicji... i nie zniechęcej się bo gra naprawdę nie jest aż tak trudna jak Ci się teraz wydaje...


Sorry ale gra jest za bardzo rozmyta. Nie mam kilkuset godzin na eksperymenty. Grałem w wiele gier ekonomicznych i jakoś mi w miarę zawsze szło. Gra jest dla mnie zbyt przypadkowa. Myślę nad każdą obsadą filmu kilka minut. Analizuję dokładnie wszystkie parametry. Potem w rezultacie dostaje najczęściej film na trzy gwiazdki. Gdyby chociaż był tryb gdzie tworzę tylko raz scenariusz i potem na tej podstawie film. Na starcie sam sobie ustalam mój majątek. Taki tryb do symulacji jednorazowej. Wtedy mógłbym się nauczyć grać. Teraz mam taką sytuację, że dochodzę do majątku i chcę stworzyć większy film. Najczęściej wtapiam wtedy dużo kasy. No i najgorsze jest to, że zarabianie zajmuje sporo czasu, a potem muszę powtarzać wszystko od nowa. Nauka zajmuje za dużo czasu. Nawet nie ma zapisu żeby sobie wrócić i sprawdzić inny wariant. W takiej formie gra jest przeznaczona dla wąskiej grupy osób.


Bo to nie jest "typowa" gra ekonomiczna... bo traktuje o sztuce... gdzie sztywne algorytm nie bardzo maja sens... gra nie stanowiła by wyzwania i była po prostu nudna...

Skoro nie masz czasu na gre.. to chyba rzeczywiście masz rację to nie jest gra dla Ciebie...

Zapis to zupełnie inna historia... mam nadzieje że w przeciągu kilku najbliższych wersji się już pojawi...

To może inny pomysł spróbuj pograć chwile w pierwsza część bfa... jest dużo prostrza... choć idea jest ta sama...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomiga dnia Pon 12:41, 06 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mazure




Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:12, 06 Sty 2014    Temat postu:

To ja dorzucę swoje trzy gorsze. W BF gram już kilka lat, ale mogę powiedzieć, że po ostatniej aktualizacji, która zmniejszyła m. in. skuteczność reklamy gra się trochę trudniej (przynajmniej mi). O wiele rzadziej zdarzają mi się produkcje 5 gwiazdkowe, jednak jestem zwolennikiem zmian. Co prawda w wyzwaniach zdarza mi się grać 10 sesji pod rząd i słabo wychodzi ten biznes, ale jak już się coś uda to są emocje, żeby wykorzystać sukces poprzedniego filmu i przyszłym dziełem zawojować przemysł filmowy. Zresztą uważam, że jest to bardziej realistyczne, a to zawsze jest porządny argument.
Co do kwestii tworzenia scenariusza, to uważam, że jest tutaj zachowany balans. Każda gra wymaga równowagi, żeby rozgrywka była po prostu wyważona. Gra też pobudza ambicję, gdyż gracz chce w końcu po 10 filmach akcji i horrorach zrobić np. thriller, ale nie może gdyż nie ma tylu punktów prestiżu. No to trzeba zrobić jakieś kino artystyczne, pozdobywać nagrody i może się w końcu doczeka. W końcu kino artystyczne czy ambitne wymaga mniej nakładów finansowych niż produkcje mainstreamowe czy komercyjne.
Czasami zdarza mi się kupić scenariusz na rynku, ale prawdę powiedziawszy to naprawdę rzadko zdarzają się tam sensownie stworzone scenariusze. Z jednej strony to można też to tłumaczyć realizmem, gdyż jaka szanująca się wytwórnia kupuje scenariusze na wolnym rynku, z drugiej strony w grze brakuje możliwości np. zlecenia napisania scenariusza. Mamy za to możliwość utworzenia swojego co jest jakby rozwiązaniem pośrednim.
Mimo wszystko gra jest wymagająca, co według mnie jest dobrym rozwiązaniem. Trzeba eksperymentować, czasami liczyć na szczęście. Zdarza się, że jakaś porażka jest dołująca, ale za to sukces daje dużą satysfakcję.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomiga
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:00, 10 Sty 2014    Temat postu:

sauron76 wygląda na to że masz trochę racji... i balans w ostatnich wersjach (0.8.0 i 0.8.1) został zaburzony

Ale po koleii.
W ostatnich wersjach gry chciałem obniżyć nieco zyski generowane przez filmy aby zbyt szybko nie bogacić się. Została obniżona skuteczność reklamy. Efekt jak mi się wydawało osiągnąłem gdyż filmy pyrznosiły znacznie mniejsze zyski...
i wszystko było ok do momentu gdy postanowiłem zagrać Twoją strategią czyli na blockbustery (czyli mało ambitne filmy z wysokim budżetem) i co się okazało... że ledwo wychodzą na swoje a w momencie gdy poślizgnie się Ci noga (wyjdzie film np. ** gwiadkowy) odnosisz bardzo duże straty...

Jest to ewidentne zepsucie balansu bo w tej chwili bez zdobycia nagrody nie masz praktycznie szans na sensowny zarobek z filmu. A gdy jeszcze wydasz kupe kasy na film to nawet *** gwiazdkowy film akcji ma problemy ze zwrotem...

Zdecydowanie jest to błąd i muszę przeanalizować ostatnie zmiany w algorytmach (nie wydaje mi się żeby to było związane jedynie ze skutecznością reklamy)

Jak widać nawet niewielka zmiana potrafi mocno wpłynąć na świat gry i jego balans skutkując nieoczekiwanymi zmianami...

Mam już pewien pomysł na modyfikację reklamy w taki sposób aby była ona bardziej "inteligentna" w zależności od targetu i typu filmu...

Tak więc w kolejnej wersji można oczekiwać nieco zmian.... i ułatwienia produkcji tego typu filmów


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sauron76




Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:04, 11 Sty 2014    Temat postu:

Mógłbyś dodać do produkcji filmu opcję zrobienia zwiastuna. Im lepsza jakość samego zwiastuna, tym lepsza promocja filmu. Wiadomo, że dziś ludzie decydują się pójść na film po zwiastunach. Zamiast tych starych opcji reklamy mógłbyś dać darmową promocję w Internecie, płatne puszczanie zwiastunów w kinach i telewizji oraz reklamy w gazetach i radiu. Nikt już chyba nie drukuje ulotek.

Co do samych ocen filmów to dla łatwego poziomu przydałaby się opcja przewidywania jakości filmu przez asystenta. W przypadku spaprania roboty przez reżysera mógłbym w porę interweniować i trochę poprawić film.

No i zrób jak możesz ten tryb o nazwie casual dla ludzi chcących się tylko pobawić. W tym trybie nie wpadałyby trofea i tyle. Po prostu taki tryb żeby miło spędzić czas o ile nie chce się za dużych wyzwań. Nie każdy zaczyna wspinaczkę od Mount Everestu :P . Trzymam kciuki za rozwój gry bo sam pomysł bardzo mi się podoba.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sauron76 dnia Sob 15:11, 11 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomiga
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:30, 13 Sty 2014    Temat postu:

sauron76 napisał:
Mógłbyś dodać do produkcji filmu opcję zrobienia zwiastuna. Im lepsza jakość samego zwiastuna, tym lepsza promocja filmu. Wiadomo, że dziś ludzie decydują się pójść na film po zwiastunach. Zamiast tych starych opcji reklamy mógłbyś dać darmową promocję w Internecie, płatne puszczanie zwiastunów w kinach i telewizji oraz reklamy w gazetach i radiu. Nikt już chyba nie drukuje ulotek.

Szczerze powiedziawszy nie bardzo chce się bawić w drobnice i rozmywanie głównego celu gry (czyli po prostu produkcji filmów) na takie wodotryski jak zwiastuny czy wydawanie filmów na blu-ray/dvd... największą frajde robi kręcenie filmów i na tym chciałbym się skupić... reszta to dodatki na które pewnie spora część osób nie zwróci uwagi i nie każdy doceni (jak kupowanie obrazów)

Co do opcji reklamy w sumie chodzi tutaj o pewne zróżnicowanie mediów... a nie konkretne odwzorowanie rzeczywistości (zwróć uwagę że grę możesz zacząć od 1975 roku).
Przyjmij po prostu że masz 5 różnych mediów reklamy różniących się ceną i skutecznością...

sauron76 napisał:

Co do samych ocen filmów to dla łatwego poziomu przydałaby się opcja przewidywania jakości filmu przez asystenta. W przypadku spaprania roboty przez reżysera mógłbym w porę interweniować i trochę poprawić film.

Przez chwilę się nad tym zastanawiałem i.... muszę się jeszcze pozastanawiać... ;)
nie chce robić banalnie prostej gry...

sauron76 napisał:

No i zrób jak możesz ten tryb o nazwie casual dla ludzi chcących się tylko pobawić. W tym trybie nie wpadałyby trofea i tyle. Po prostu taki tryb żeby miło spędzić czas o ile nie chce się za dużych wyzwań. Nie każdy zaczyna wspinaczkę od Mount Everestu :P . Trzymam kciuki za rozwój gry bo sam pomysł bardzo mi się podoba.


Nowy tryb nie powstanie ale masz rację jeden tryb można zrobić nieco prostszy i wybrałem do tego celu grę imprezową (w sumie na imprezie nie powinniśmy się za mocno stresować).
W następnej wersji ten tryb nie będzie miał przymusu wypłacania dywidend (oczywiście kosztem części trofeów - nie będzie można niektórych z nich zdobyć).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomiga dnia Pon 22:31, 13 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sauron76




Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 2:39, 28 Lut 2014    Temat postu:

Przetestowałem nową wersję gry i jest jeszcze gorzej. Nie mam już zdrowia psychicznego do dalszego grania. Zacząłem od produkcji komedii. Dwa pierwsze filmy na trzy gwiazdki. Oba zgłosiłem do Sundace i skończyło się na nominacjach. Pomyślałem sobie , że kilka punktów do reputacji zawsze się przyda. Co z tego jak oba filmy przyniosły straty. We wcześniejszych wersjach gry prawie zawsze filmy trzy gwiazdkowe się zwracały. Już miałem wyłączać grę raz na zawsze ale zrządzeniem losu odezwał się do mnie Al Capone i zaoferował pożyczkę w zamian za 10% zysków z filmu. Wziąłem ją bez większego zastanowienia. Z pozostałymi środkami miałem jakieś osiem milionów. Taka kwota starcza już na zatrudnienie lepszych twórców. Rozsądnym wyborem był angaż Stanisława Barei i Steva Martina. Obie persony miały bardzo dobre parametry do filmów komediowych i byli za rozsądne pieniądze. Oczywiście film okazał się jeszcze większą klapą od poprzedników. Dużo lepsza obsada a efekt to tylko dwie gwiazdki. Oczywiście film przyniósł bardzo duże straty. Resztę historii sam sobie dopowiedziałem. Dostałem betonowe buty od mafii i tak się skończyła moja przygoda. Grałem w ten odnowiony tryb imprezowy. Miało być prościej a jest trudniej. Nie rozumiem już o co w tym wszystkim chodzi.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sauron76 dnia Pią 2:43, 28 Lut 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mietoo




Dołączył: 28 Lut 2014
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:47, 28 Lut 2014    Temat postu:

Polecam Ci tryb kariery. Nie zważaj na ostrzeżenia o trudności. Daje on najwięcej frajdy.
Ja najczęściej wbrew radom tomigi stosuje schemat początkowy: 6/2/2 przy tworzeniu scenariusza do filmu akcji.
Reżyser, aktor i aktorka. Wygenerowani twórcy na początku też dają radę.
W większości przypadków wybieram zakończenie niejednoznaczne. Trochę losowo bo może wyjść słaby film ale także można od razu 4 gwiazdki zdobyć.
Potrafię tak zrobić około 20 filmów zanim przerzucę się na inne gatunki.
Polecam eksperymentować i nie wyrzucać kasy na bardzo drogich twórców póki nie odkryjemy dramatu bądź teatru. Potem już tylko z górki i kosimy hajs.
Gra jest trudna, ale to w niej najpiękniejsze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomiga
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:39, 28 Lut 2014    Temat postu:

sauron76 napisał:
Przetestowałem nową wersję gry i jest jeszcze gorzej. Nie mam już zdrowia psychicznego do dalszego grania. Zacząłem od produkcji komedii. Dwa pierwsze filmy na trzy gwiazdki. Oba zgłosiłem do Sundace i skończyło się na nominacjach. Pomyślałem sobie , że kilka punktów do reputacji zawsze się przyda. Co z tego jak oba filmy przyniosły straty. We wcześniejszych wersjach gry prawie zawsze filmy trzy gwiazdkowe się zwracały. Już miałem wyłączać grę raz na zawsze ale zrządzeniem losu odezwał się do mnie Al Capone i zaoferował pożyczkę w zamian za 10% zysków z filmu. Wziąłem ją bez większego zastanowienia. Z pozostałymi środkami miałem jakieś osiem milionów. Taka kwota starcza już na zatrudnienie lepszych twórców. Rozsądnym wyborem był angaż Stanisława Barei i Steva Martina. Obie persony miały bardzo dobre parametry do filmów komediowych i byli za rozsądne pieniądze. Oczywiście film okazał się jeszcze większą klapą od poprzedników. Dużo lepsza obsada a efekt to tylko dwie gwiazdki. Oczywiście film przyniósł bardzo duże straty. Resztę historii sam sobie dopowiedziałem. Dostałem betonowe buty od mafii i tak się skończyła moja przygoda. Grałem w ten odnowiony tryb imprezowy. Miało być prościej a jest trudniej. Nie rozumiem już o co w tym wszystkim chodzi.


Buu.. nie wiem co powiedzieć... jest prościej... naprawdę... nie staraja się robić filmów z drogimi twórcami szczególnie na początku... naprawdę 5mln to wystarczający budżet w początkowej fazie rozgrywki żeby zrobić nawet 4* film.
Nie szalej z wytwórnią nie szalej z gwiazdami... Komedie robi się stosunkowo prosto... (nie wymaga optymalizacji wielokryteriowych jak w innych gatunkach)
wybierz dobry scenariusz ze sporą (>5 dawką humoru) i twórcami którzy mają stosunkowo duża wartość humoru... (stosunkowo nie musi oznaczać 5*) no i trochę talentu... popatrz na parametry scenariusza... może warto dodać trochę sexapilu... (osoby z dużą ilością sexu)...
mieszana obsada też nie zaszkodzi (kobieta i mężczyzna)

A tak poza tto inni sobie jakoś radzą (wystarczy popatrzyć na box offica)

Wkrótce powinien pojawić się tekst dla początkujących graczy... objaśniających niektóre elementy... może to pomoże...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomiga dnia Pią 18:14, 28 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomiga
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:12, 28 Lut 2014    Temat postu:

mietoo napisał:
Polecam Ci tryb kariery. Nie zważaj na ostrzeżenia o trudności. Daje on najwięcej frajdy.
Ja najczęściej wbrew radom tomigi stosuje schemat początkowy: 6/2/2 przy tworzeniu scenariusza do filmu akcji.
Reżyser, aktor i aktorka. Wygenerowani twórcy na początku też dają radę.
W większości przypadków wybieram zakończenie niejednoznaczne. Trochę losowo bo może wyjść słaby film ale także można od razu 4 gwiazdki zdobyć.
Potrafię tak zrobić około 20 filmów zanim przerzucę się na inne gatunki.
Polecam eksperymentować i nie wyrzucać kasy na bardzo drogich twórców póki nie odkryjemy dramatu bądź teatru. Potem już tylko z górki i kosimy hajs.
Gra jest trudna, ale to w niej najpiękniejsze.


Skoro kolega ma problem z trybem imprezowy... to tryb kariery jest jeszcze trudniejszy (tam jest tylko 3mln na początku) więc jak się nie ma odpowiedniej , sprawdzonej strategii ciężko w tym trybie coś zwojować.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sauron76




Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:41, 28 Lut 2014    Temat postu:

Już zacząłem ogarniać grę. Początkowo robiłem filmy za max 2-3 miliony. Moim wcześniejszym błędem było używanie na początku studia z trzema gwiazdkami. Teraz zacząłem od najtańszego. Udało mi się zarobić fajną kasę. Dostałem też kilka nagród w Sundance. Uzbierałem budżet na większe filmy i szło mi różnie ale ciągle się rozwijałem. Nie mogłem jednak zdobyć Oskara. Udało mi się tylko (a może aż) dostać nagrody w Cannes. Zrobiłem film z Sharapovą i Królikem. Jak takie coś może dostać taką nagrodę to ja nie wiem ale bardzo się cieszę. W sumie bardziej cenię tą nagrodę od Oskarów. Dorzucam fotki z tego arcydzieła :D. Dodaj jeszcze tylko możliwość odblokowywania scenariuszy w trybie imprezy i będzie bardzo dobrze.





Za drugim razem mój film zdobył dwa Oskary.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sauron76 dnia Sob 4:11, 01 Mar 2014, w całości zmieniany 11 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Oficjalne forum Biznesu filmowego Strona Główna -> Pomoc Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin