Forum Oficjalne forum Biznesu filmowego Strona Główna Oficjalne forum Biznesu filmowego
Oficjalne forum poświęcone grom z serii Biznes Filmowy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Alpha testy wersji 0.9.0 - wątek testowy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Oficjalne forum Biznesu filmowego Strona Główna -> Alpha Testy / Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomiga
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 9:58, 02 Sty 2016    Temat postu: Alpha testy wersji 0.9.0 - wątek testowy

Tutaj możecie sprawdzić czy jesteście w stanie pisać posty :)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mrweista




Dołączył: 30 Gru 2015
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gniezno

PostWysłany: Sob 11:30, 02 Sty 2016    Temat postu:

Zaskakujące, ale pierwszy raz piszę na jakimś forum. ;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomiga
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 11:48, 02 Sty 2016    Temat postu:

mrweista napisał:
Zaskakujące, ale pierwszy raz piszę na jakimś forum. ;)

No nie możliwe... ;)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mrweista




Dołączył: 30 Gru 2015
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gniezno

PostWysłany: Nie 2:28, 03 Sty 2016    Temat postu:

To może tak zbiorczo, po kilku godzinkach.

- ikona na tworzenie kontynuacji jest chyba za bardzo ukryta, bowiem dotąd panel z filmami już wyprodukowanymi nie był zbyt często uczęszczany. Nawet ja miałem problem, żeby znaleźć możliwość zrobienia kontynuacji.
- szkoda, że nie ma czegoś takiego, jak crossover (czym są Avengersi) oprócz wymienionych możliwości
- gra nie zmienia podgatunku w ekranie tworzenie scenariusza. Przy ustawieniu parametrów np. na komedię sensacyjną, później przy zmianie gatunku na romans/horror etc. nic się nie dzieje, nadal wpisana jest komedia sensacyjna. Problem jest tylko w tym oknie.
- bardzo rzadko tak się dzieje, ale czasem komputerowi gracze nie robią w ogóle filmów, albo robią je z niesamowitym opóźnieniem od daty rozpoczęcia gry. Problem szczególnie większy jest po zmianie poziomu trudności na najwyższy dla przeciwników komputerowych.
- 5 animek wszechczasów u których nie znaleziono talentu... serio? To ja unikam tych animków, a tu nagle jeb, na cały ekran jakieś podsumowanie animków
- EntertainmentWeekly powinno być oddzielnie.
- znowu mi się pokazał ranking animek. Niesamowite, jak z dobrego pomysłu można zrobić coś mega wkurzajacego :P Najlepiej zostawić tylko rankingi aktorskie/reżyserkie/filmowe, z animkami filmów nikt umyślnie nie produkuje.
- słaby pomysł z tymi twórcami "u których nie znaleziono talentu". Zwykle to są nazwiska zupełnie nic nie wnoszące, nic nie mówiące (bo to stworzone naziwska przez grę), taki ranking to tylko zapychacz
- słabo, że tak nagle jest zrealizowane to, że ktoś nie chce zagrać w kontynuacji. Gdyby tylko dało się podpisać z kimś kontakt na x kontynuacji...
- bardzo mi się podoba to, jak gra teraz symuluje budżet filmu. Sprawia to, że gra jest znacznie, znacznie bardziej dynamiczna, a sytuacja z zarobkami bardziej niepewna.


niezwiązane z aktualizacja
- tak właśnie wpadłem na pomysł, by dramat był dodany do gatunków podstawowych. Wszystkie początkujące studia wrzucają jakieś dramaty o murzynach, gejach, chorobach itd.
- a gdyby tak umożliwić wybór, czy film ma korzystać w większym stopnu z CGI czy praktycznych efektów? CGI byłoby tańsze, ale rzutowało na jakości, Praktyczne droższe, ale działały dodatnio na jakość.
- co z rolami motion capture? To coraz ważniejszy motyw w filmach, ostatnio większość blockbusterów ma postać (postaci) w motion capture
(Hobbit, Star Wars, Dawn of the Planet of the Apes, Warcraft, Avengers, Batman v Superman, Avatar, Guardians of the Galaxy i tak dalej...)
- chciałbym móc wybrać, czy postać/rola/osoba jest negatywna, czy pozytywna, czy to tak zwany villain, czy bohater. :P
- widownia powinna być większa proporcjonalnie do wyniku. Zarabiamy 35 milionów [jednostek pieniężnych], a widownia to ok. 350 tys. Bilet za 100 [jp]? To jest Japonia z Jenami?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomiga
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 9:23, 03 Sty 2016    Temat postu:

mrweista napisał:
To może tak zbiorczo, po kilku godzinkach.

- ikona na tworzenie kontynuacji jest chyba za bardzo ukryta, bowiem dotąd panel z filmami już wyprodukowanymi nie był zbyt często uczęszczany. Nawet ja miałem problem, żeby znaleźć możliwość zrobienia kontynuacji.

I tak i nie... z jednej strony miałby to zapobiec temu że gracz robiliby tylko kontynuacje... a tak muszą wiedzieć że jest taka opcja... miało być nie specjalnie
Z drugiej strony trochę się z Tobą zgadzam jakie masz kontropropozycje
mrweista napisał:

- szkoda, że nie ma czegoś takiego, jak crossover (czym są Avengersi)
oprócz wymienionych możliwości

Nie potrafię wymyśleć sensownych algorytmów na crossowery a już wiesz że nie lubie dodawać opcji które nic nie znaczą (to co mi przychodzi do głowy jest mega skompliowane - szkoda czasu)
mrweista napisał:

- gra nie zmienia podgatunku w ekranie tworzenie scenariusza. Przy ustawieniu parametrów np. na komedię sensacyjną, później przy zmianie gatunku na romans/horror etc. nic się nie dzieje, nadal wpisana jest komedia sensacyjna. Problem jest tylko w tym oknie.

Do sprawdzenia
mrweista napisał:

- bardzo rzadko tak się dzieje, ale czasem komputerowi gracze nie robią w ogóle filmów, albo robią je z niesamowitym opóźnieniem od daty rozpoczęcia gry. Problem szczególnie większy jest po zmianie poziomu trudności na najwyższy dla przeciwników komputerowych.

kwestia algorytmów (komputerowi gracze tez zaczynaja z niedużą kasą i pewnie czekają na sprzyjające okoliczności na produkcje filmu). Ale do sprawdzenia
mrweista napisał:

- 5 animek wszechczasów u których nie znaleziono talentu... serio? To ja unikam tych animków, a tu nagle jeb, na cały ekran jakieś podsumowanie animków

Są integralnym elementem w grze więc musisz z tym żyć
mrweista napisał:

- EntertainmentWeekly powinno być oddzielnie.

tak tak nie ma zdefinowanych łańcuchów tekstowych dla tego typu wyliczeniowego
mrweista napisał:

- znowu mi się pokazał ranking animek. Niesamowite, jak z dobrego pomysłu można zrobić coś mega wkurzajacego :P Najlepiej zostawić tylko rankingi aktorskie/reżyserkie/filmowe, z animkami filmów nikt umyślnie nie produkuje.

1. Idea jest taka że dzięki tym zestawieniom można trochę się sugerować przy wyborze twórców... więc tych których trzeba unikać
2. Część z tych zestawień robiona jest generycznie czyli
Najlepszy/najgorszy <wstaw parametr> <wstaw płeć> <wstaw zawód>
Wyrzucenie jakiś konkretnych kombinacji to po prostu robienie wyjątków w spójnym algorytmie -> czyli niepotrzebna praca

mrweista napisał:

- słaby pomysł z tymi twórcami "u których nie znaleziono talentu". Zwykle to są nazwiska zupełnie nic nie wnoszące, nic nie mówiące (bo to stworzone naziwska przez grę), taki ranking to tylko zapychacz

Odpowiedź jak wyżej... (punkt 2)

mrweista napisał:

- słabo, że tak nagle jest zrealizowane to, że ktoś nie chce zagrać w kontynuacji. Gdyby tylko dało się podpisać z kimś kontakt na x kontynuacji...

Jest realistycznie... a podpisanie kontraktu na x kontynuacji było by skomplikowane na poziomie algorytmów
mrweista napisał:

- bardzo mi się podoba to, jak gra teraz symuluje budżet filmu. Sprawia to, że gra jest znacznie, znacznie bardziej dynamiczna, a sytuacja z zarobkami bardziej niepewna.

W końcu jakiś pozytyw... ;) fajnie że ten element się sprawdza

niezwiązane z aktualizacja
mrweista napisał:

- tak właśnie wpadłem na pomysł, by dramat był dodany do gatunków podstawowych. Wszystkie początkujące studia wrzucają jakieś dramaty o murzynach, gejach, chorobach itd.

Masz rację (też się na tym zastanawiałem) problem jest że dramat jest gatunkiem wyższego poziomu niż te dostępne od początku gry... a to ma wpływ na wiele elementów (np. na nagrody na festiwalach). Dodanie takiego gatunku od początku sprawiło by m.in że gracze od razu mieli by łatwiejsze szanse zdobywać nagrody (kręcili by dramaty) i szybko zdobywali by punkty prestiżu... nie było by tej fazy ciężkiej pracy i wyrabiania sobie pozycji zanim mieli by większe szanse na zaistnienie na festiwalach
mrweista napisał:

- a gdyby tak umożliwić wybór, czy film ma korzystać w większym stopnu z CGI czy praktycznych efektów? CGI byłoby tańsze, ale rzutowało na jakości, Praktyczne droższe, ale działały dodatnio na jakość.

Postprodukcja... musze to tylko wprost napisać że studio odpowiada za analogowe efekty specjalne -> posptrodukcja = CGI (a właściwie szerze efekty związane z wykorzystaniem studia i komputerów) więcej o tym będzie w jednym z kolejnych wpisów o zmianach w algorytmach w tej wersji gry
mrweista napisał:

- co z rolami motion capture? To coraz ważniejszy motyw w filmach, ostatnio większość blockbusterów ma postać (postaci) w motion capture
(Hobbit, Star Wars, Dawn of the Planet of the Apes, Warcraft, Avengers, Batman v Superman, Avatar, Guardians of the Galaxy i tak dalej...)


Wpada pod CGI -> czyli postprodukcja nie zamierzam rozdrabniać się na konkretne techniki.

mrweista napisał:

- chciałbym móc wybrać, czy postać/rola/osoba jest negatywna, czy pozytywna, czy to tak zwany villain, czy bohater. :P

Tak też o tym myślałem (i kusi mnie ta opcja) ale to znowu mocne integrowanie w aktualną strukturę gry i dużo zmian na wszystkich poziomach (od interfejsu, przez struktury danych, (wszystkie) algorytmy, generowanie recenzji, rozbudowa bazy danych movie stats, etc).... ze względu na skalę zmian pomysł leży na razie w szufladzie
mrweista napisał:

- widownia powinna być większa proporcjonalnie do wyniku. Zarabiamy 35 milionów [jednostek pieniężnych], a widownia to ok. 350 tys. Bilet za 100 [jp]? To jest Japonia z Jenami?

Nie to by było zbyt proste... i nie sprawdzałoby się w praktyce:
- nie uwzględnia np inflacji,
- bogacenia się graczy (czyli pośrednio inflacja),
- wpływu nowych produkcji gracza na poprzednie filmy (chyba wiesz że jak wyprodukujesz dobry film to ludzie chcą zobaczyć inne Twoje filmy a jak zrobisz słaby to też mniej chętnie idą do kina na stare produkcje?)
- upływu czasu (hmm czy to nie Ty wspominałeś kiedyś o nierealistycznych zarobkach/cenach w latach 80 i teraz?

Dzięki za uwagi i komentarze (rozumiem że błędów typu coś się wysypało póki co nie było)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomiga dnia Nie 12:05, 03 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Oficjalne forum Biznesu filmowego Strona Główna -> Alpha Testy / Ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin